torsdag 7 januari 2010

- 26.

Det känns fel, det här med kylan. Vi kan ju inte göra någonting, bara sitta här och ilsket stirra på den vita gården med dess fantastiska snöhögar. Vad ska det vara värt att ha snö om man inte kan leka i den (och nej, det är inte Tage som frågar, det är jag)?

Köpte nya muggar igår. Det väger upp lite. Kan findricka kaffe. 


På samma sätt som andra gillar skor, kläder i allmänhet eller tjusiga smycken, så gillar jag muggar och glas. Eftersom att ett kök (i alla fall familjen Skryts) verkligen har begränsat med förvaring kan man inte sväva ut speciellt mycket (hey, 50 par örhängen rymmer man lätt på samma yta som man förvarar fyra Iittalaglas). Jag vill tro att jag är rätt billig i drift (vad är det för uttryck?) och påpekar OFTA för Skrytpappan vilken omåttlig TUR han har som gift sig med någon som varken tokshoppar kläder eller smink (detta är ju en avvägningsfråga. Gillar han att jag är osminkad och knatar runt i jeans och t-shirt förjämnan, eller skulle han föredra en piffig, galant dam? Nåväl, jag har förklarat för honom att ALLA andra fruar spenderar 4000 i månaden på kläder och smink, han vågar aldrig lämna mig efter det).
Så, även om jag kanske SER lite ruggig ut, har jag möjlighet att bjuda upp till en vacker kopp kaffe. Välkomna, ni som vet vem jag är och var jag bor.

2 kommentarer:

  1. Kaffet ska väl ändå avnjutas i osminkad morgontimma, och vad tusan hjälper ett par örhängen när det är -26 ute!??

    Hade jag dessutom långa fixade naglar så skulle han få byta alla blöjor själv...

    Jag kör samma teknik som du.

    SvaraRadera
  2. Naglarna ja, bra. Den kommentaren ska jag spara till ett fin tillfälle...

    SvaraRadera