tisdag 19 januari 2010

Fusk. Nästan dopingklass.

Det är fasligt roligt att få kommentarer. Gårdagens renbädds-inlägg (kallskuret av mossa?) skapade viss turbulens (jaja, jag VILL kalla det turbulens bara för att det känns lite mäktigt). Jag borde kanske försöka vara mer provokativ...
Eller inte. Jag är verkligen asdålig på sånt.

Hursom. Idag är det tisdag. Hade för ovanlighetens skull redan morgonens inlägg helt uttänkt, men eftersom att min lilla iPhone är urladdad kan jag inte ploppa in bilderna jag tänkt att använda. Istället får jag jag skriva om att rita på ryggar. Visst är det bara hur mysigt som helst? Självklart är det bara en ursäkt för att bli kliad på ryggen, men ändå. Jag brukar i alla fall försöka gissa vad som skrivs, av ren artighet.

Igår innan vi skulle sova bad jag skrytpappan att rita en liten stund. Uppdraget var att "rita sådant som finns i köket". Lätt som en plätt tänkte jag. Då ritade mannen en fyrkant. Vadå? Spishällen? Ugnen? Fönstret? En fyrkant, kom igen!? En fyrkant utan något mer? Nähä, då fyllde han in några pluppar också. Det var helt OMÖJLIGT! Jag gissade på exakt allt, till och med golvytan, men nej.

Efter något som känts som en evighet kröp det fram - han hade rita något som fanns i en av kökslådorna. Åh. Vilket as! Reglerna för sådana här viktiga, kluriga, i princip kommande OS-grensnominerade lekar är enkla: rita sådan som syns!

Man blir ju rent mörkrädd.

Kan meddela att föremålet han försöke att rita var mackgrillen. Förbaskat.

2 kommentarer:

  1. Hm, konstiga lekar i sängen. Tror att sexrådgivarna slår en kullerbytta. Skönt att slippa ha prestationsångest själv. Ska nog testa Fia med knuff i kväll.

    SvaraRadera