torsdag 14 januari 2010

Genomskinligt.

Förra vintern knatade Skrytpappan iväg till sportaffären för att köpa en snowracer till LillLage (i julklapp från Skrytfarfar). När han kom hem packade han upp och monterade hela åbäket. Vi upptäckte snart att något var fel. Den liknande inte StorTages modell, utan var liksom förlängd. Aha. Skrytpappan hade köpt en vuxen-snowracer (att det ens existerade!?).

Snabt som attan skyndade sig Skrytpappan att valla dess skenor med starinljus. Sedan utbrast han "Hm. Borde jag lämna tillbaka den här och byta till en mindre? Nejmen oj. Jag har ju vallat den, då kan jag inte byta..." . Han tog på sig jacka och skor, åkte tillbaka till sportaffären om kom hem med ännu en racer, modell mindre.

Så. Nu har Lage, Tage och Skrytpappan varsin. Noga utträknat, misstänker jag.




Idag ska Skrytmorsan se vad den tål. Vuxen-racern.

5 kommentarer:

  1. Hm...skrytmamman och skrytpappan glömmer väl inte att ta på sina "åkaipulkbackenhjälmar" ? Har nämligen sett er rodelbana. :-)

    SvaraRadera
  2. Den mamman borde även ha armbågs och knäskydd. Hjälm räcker inte. Bäst vore om hon hade sånt där ansiktsgaller som sitter på en del hjälmar. En fallskärm på ryggen vore väl inte helt.

    SvaraRadera
  3. Vuxen snowracer - aldrig hört talas om. Coolt, kanske ska köpa och ta med till vår stuga i fjällen. Hm , eller inte??!! Förra veckan när vi var i stugan stöp jag i backen med näsan rakt i den hårda snön när jag lånade sonens åkbräda. Näsblod och nackont. Justerade nacken hos min kiropraktiker igår så nu är jag fit for fight eller race igen. Håller med ovanstående - hjälm på!!

    /Jeanette

    SvaraRadera
  4. Skydd. Självklart. Under julen har jag ordnat ett par cm fluff runt hela kroppen. Dämpar bra. Fast hjälm kanske jag skulle behöva. I alla fall om jag ska testa Pinornas djungel.

    Och Jeanette - Usch! Man ska sitta INNE när man är i fjällen. Dricka vin, spela spel och elda, inte bryta saker ute i snön.

    SvaraRadera
  5. Vi är än så länge bara tre i vår familj, samma antal som snowrejsrar, vems är den tredje? Hm, det är ju för tusan mammis :) Problemet är bara att vi har ingen som drar i uppförsbackarna.

    SvaraRadera