fredag 8 januari 2010

Vågar ni?

I en av snöhögarna här utanför finns det fyra olika snöbanor; Dödens avgrund, Pinornas djungel, Dödens blund och Lavafallet. Ovanför allt ligger Fasornas platå.

Hoppas inte Skrytsläktingarna får nys om detta, då blir nog Skrytpappans födelsedagsfest rätt folktom. Vem skulle våga sig förbi allt detta? Kanske svärmor, hon är rätt modig och principfast. Är det kalas så är det liksom.

Har förövrigt lite bekymmer med Skrytpappans födelsedagspresent. Han önskar sig bara en sak: kort lugg på Skrytmorsan. Uh. Eller äh. Eller ih. Eller hjälp.

Ett annat litet bekymmer är sittplatser och porslin. Eftersom att familjen Skryt planerar så bra tar vi itu med detta nu. Kvällen innan. Topp! Är det oförskämt att köra golvtema? "Varsågoda, tag en tallrik (alt bok eller annat platt föremål som inte släpper färg) och ta för er av maten. Placera er var ni vill på golvet. Handdukar finns för mer komfortabel komfort. Inmundiga gärna starksprit INNAN ni kommer, så blir vistelsen mer flärdfull".

4 kommentarer:

  1. Kör picknicktema, placera ut korgar med druvor, ostar å papptallrikar, bjud på en stark välkomstdrink åsså ska du se att alla kommer att trivas!

    Alla som vågar komma då förståss...

    Å vad det gäller luggen, DO IT!

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare, picknick är en lysande ide`. Dessutom så kommer jag att komma iförd täckbyxor för att kunna ta mig upp på Fasornas Platå och då spelar det ju ingen roll om det är på golvet som jag sitter när jag sen ska njuta av kalaset. :-) Varmt och mysigt. See you tomorrow.

    SvaraRadera
  3. Jag tänker då smyga mig in bakvägen för att slippa Fasornas Platå. Det är nog första gången jag ålar mig in kamoflageklädd på ett födelsedagskalas. Paketen knyter jag fast på ryggen då snödjupet är ca 50cm. Om jag fastnar i snön ropar jag bara att jag har med mig whisky. Då kommer alla herrar springande till undsättning.

    SvaraRadera
  4. Knaada - Ja varför inte Picknick. Det drar sjukt efter golvet, så det känns nästan som en lurvig höstdag här inne. Ska be folket ta med filtar.

    Anita - Täckbyxor, bra! Passa dig för Dödens blund. INGEN vågar sig ned därifrån utan att blunda, och blundar man kan man falla = asläskig enligt Tage. Ser att Skrytmormorn ska ta med sig Whiskey, vilket är bra om någon försvinner i snömassorna.

    Skrytmormorn - Jag vet inte vad jag ska säga... INGEN kommer att höra dig på baksidan, under snön, så SNÄLLA kryp ej! Pinsamt för dig att spendera hela kalaset bakom syrenbusken tänkte jag... Om du nu envisas med att göra detta, bär med dig en flagga (ok med den finska) så vi kan lokalisera dig.

    SvaraRadera