måndag 18 januari 2010

Gnägg och bulor.

Så överlevde vi en helg i vildmarken. Det var hårt dock. Sträng kyla om kinderna när vi åkte släde efter hästen samt magplågor efter de fantastiska måltiderna.

LillLage lyckades faceplanta en brevlåda när han åkte skrana vilket resulterade i två bulor. I min sanna neurotiska anda väckte jag sedan pojken varannan timme under natten. Stackars barn, inte bara två bulor, utan även en förstörd nattsömn.

Djur vi såg: (något man alltid prickar av efter en helg i skogen) orrar (20 stycken), renar (lika många som Bjurholmsborna), getter, får, kossor, hästar och en mycket hungrig hund. Hunden fick äran att sitta predvid Pom, som sedvanligt ratade nygräddade pannkakor och istället delade ut dem till sin dreglande kompis. Kärlek uppstod. Pom gnäggade oavbrutet i 120 minuter för att visa hur tacksam han var över att slippa inmundiga ägg- och mjölmaten (vi föklarade såklart för Pom att det var en hund, att han var tvungen att vovva för att kunna kommunicera. Pom menade dock på att alla djur med höga ben är, enligt hans djurbok, hästar. Vi sa att han missförstått texten i djurboken, men han lyssnade inte på det örat).

En mycket lyckad helg. Nu en mycket lyckad vecka. Det har jag bestämt iförväg.

4 kommentarer:

  1. Med friskluft, bulor, snö och en massa djur i bakfickan kan det inte bli annat än en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Vad är det för fel med Anthon Berg framför TVn? Helt bulfritt om jag inte slänger mig över karmen.

    SvaraRadera
  3. Superbra. Och jo, Anthon Berg - om Skrytmorsan själv få välja (vilket hon inte får).

    SvaraRadera