söndag 24 januari 2010

Osynlig var ordet.

När StorTage var tre år skaffade han sig en låtsaskompis. Han hette Ellers Torberg och var son till Bobbis och Laggis. Bobbis jobbade som naprapat på svt.se medan Laggis var en byggnadsarbetare med en stor portion humor. Ellers dök upp titt som tätt och var en del av Skrytfamiljen under ett år eller så.

I dagarna skaffade LillLage en ny vän. Skuggan. Skuggan Mostermannen. Låt er inte luras av hans läskiga namn, ty han är snällast i hela världen. Gillar att bygga lego, gosa med bebisar och förvandla sig till allt möjligt festligt. LillLage har förvarnat att OM vi skulle hitta en pannkaka på golvet , så skall vi under inga omständigheter äta den. Pannkakan är nämligen, mest troligt, Skuggan som vill busa.

Igår när vi knallade runt på leksaksaffären insåg jag att fler anammat det här med låtsaskompisar. Kanske något i tiden?



Enligt prislappen, två ponnysar samt möbler



I förpackningen en ponny, en låtsaskompisponny samt möbler.

Nu undrar jag, om man exempelvis kan ta dubbelt betalt för låtsaskompisar inom handelsbranschen - är det läge att kunna begära ett extra barnbidrag för Skuggan hos FK? Räknas osynligt nu för tiden?

4 kommentarer:

  1. absolut!! klart värt ett försk. FK är ju så trevliga och samarbetsvilliga så jag tror inte det blir något problem =)

    SvaraRadera
  2. Nejmen exakt! De är så sjukt givmilda och empatiska. Jag tänkte rent be om höjd föräldrapenning, när jag lika har dom på tråden.

    SvaraRadera
  3. Trodde att alla hade en låtsaskompis. Vem rackarn skyller ni på när det gått åt pipsvängen? Min huserar både i börsen kylskåpet och vinstället. Tur att min man är medveten om vilken tölp till kompis jag har.

    SvaraRadera
  4. För att undvika missförstånd så vill jag lämna en kommentar - det är INTE jag som är Fikens låtsaskompis! :-)

    SvaraRadera