tisdag 19 januari 2010

Bökigt.

Skrytmorsan - "Titta Skrytpappan, den där tjejen gick i din klass va? Vad hette hon nu igen?"
Skrytpappan - "Hon heter Elin. Och hon gick i din klass."

Skrytmorsan: -"Titta på den här bloggen jag nyss hittade! Tjejen på fotot, jag bara VET att vi pluggade sociologi samtidigt. Eller nej, hon kom från grannbyn, vi spelade i samma fotbollslag. Nej vänta nu... det var den där tjejen som sjöng så jäkla bra på UngVänsterlägret. Jag visste det!"
Skrytpappan - " Inte vet jag men, det står här att hon är född och uppvuxen i Norge."

Kvinna på badhuset, som Skrytmorsan känner igen och placerar i facket "kvinna som har barn i samma simskolegrupp" vinkar glatt.
Kvinnan: -"Nejmen hejsan är du här!?"
Skrytmorsan - "Eh, ja.." (stupid, klart jag är. Vi ses ju varje lördag)
Kvinnan: - "Kul! Har du barnen med dig?"
Skrytmorsan - "Eh,  ja..." (börjar förstå att något är fel).
Kvinnan: - "Trevligt. Vi ses i morgon antar jag?"
Skrytmorsan - "Eh, ja..." (hjälp?!)
Kvinnan vänder sig mot ett barn och pekar sedan mot Skrytpappan, Lage och Tage som kommer gående: "Titta Ella, det är fler från dagis här idag".

Nej, jag har inte svårt att känna igen människor. Jag känner igen alla. Även dem jag aldrig tidigare sett. Sen kan jag alltid placera dem också, i nio fall av tio obönhörligt fel.

3 kommentarer:

  1. Haha, full koll!

    Kommer ihåg när jag hade varit borta ett år och kom tillbaka hem igen. Jag visste aldrig vem som var kändis, gammal granne eller tanten på Konsum. Det var bara att heja lika glatt på alla :)

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt skitjobbigt när man vet att man känner varandra men inte kommer på när, var och hur. Sist så satt jag på vårdcentralen och funderade på en kvinna som jag just hejat glatt på. Tänkte intensivt i några sekunder....känner jag henne så väl att jag borde gå fram och prata eller är det nån som jobbar på affären? Då till slut kom jag på... vi har setts i tvättstugan ett par gånger och då småpratat lite. Skönt! Jag kunde släppa tanken på att nån tyckte att jag uppförde mig underligt och lugnt koppla av med vårdcentralens informationsblad. :-)

    SvaraRadera
  3. Nej, det är föronnat jobbigt det där. Jag blir även knallröd i ansiktet vilket inte gör situationen lättare.

    SvaraRadera