fredag 1 januari 2010

Värsta tänkbara.

Medan det ströks vitskjortor och förbereddes måltider runt om i landet igår, fick en nära liten vän till familjen det värsta besked man bara kan få. En livshotande och fruktasvärd diagnos.

Mitt hjärta brast. Samma sekund informationen nådde oss ändrades världsbilden. En "det händer aldrig oss" slog ned som en atombomb och suddade bort alla raketer och hejarrop ute på gatorna.

2009 slutade med det mest hjärtskärande man kan tänka sig. 2010 kommer att handla om kamp. Om denna lilla människas överlevnad.

ALLA mina tankar går till denna familj. Allt annat känns oviktigt.

7 kommentarer:

  1. Usch, det låter inte alls roligt. Jag vet ju inte vad det är för diagnos, men hoppas på ett mirakel 2010. kram

    SvaraRadera
  2. Usch. Livet kan verkligen förändras från en dag till en annan. Att slitas mellan hopp och förtvivlan, glädje och sorg, kämpa men ändå vilja bryta samman... Jag beklagar så att det nu finns någon i er närhet som ska igenom något så fruktansvärt. Hjälp de att kämpa och bär dem med ord och tankar. Tankar från mig får de fast jag inte vet vem eller vad som sker. Styrkekramar till alla.

    SvaraRadera
  3. Chock, vanmakt . Omöjligt att förstå . Livet ska leka när man är liten och inga onda saker ska helt enkelt hända. När sen hemska saker ändå sker så måste vi naturligtvis se framåt ändå och hoppas att allt ska gå bra. Tur att det finns många som kan rycka in med en hjälpande hand vid behov. Jag som inte känner familjen har kanske svårt att ge den hjälpande handen så där direkt, men håller alla tummar och fingrar för att allt ska ordna sig till det bästa.

    SvaraRadera
  4. Det bara knyter sig i magen när jag tänker på att ett litet barn inte mår bra. Barn borde verkligen få vara förskonade från att drabbas av sånt. Jag känner ju inte den familjen, men mina tankar finns hos dem ändå, och jag håller tummarna allt vad jag bara kan för att barnet får bli friskt igen. Jag skickar styrkekramar till familjen och styrkekramar även till dig och din familj också, kära kusin, ni som står dem nära.

    SvaraRadera
  5. Jag får rysningar. Hoppas att 2010 är ett år för mirakel!

    SvaraRadera
  6. Usch. Vad kan vara värre än ett mycket sjukt barn. Inte mycket! Barnaåren ska vara sol, bad, snöbus och bara roliga. Inte sjukdom och elände.
    Hoppas att det ordnar sig trots den tunga diagnosen.

    SvaraRadera
  7. Men fy...usch... :(
    Hoppas med hela hjärtat att 2010 blir ett mirakelår för denna lilla människa!

    SvaraRadera