måndag 11 januari 2010

Sportbloggen.

Med hjälp av den här analyssidan som jag använder mig av, kan man se vad folk har googlat för ord för att sedan hamna i min blogg. Ordet "Skrytmorsan" ligger väntat i topp, följt av "Lage Tage". Något lite mer överraskande  var sökningen på ordet "gymnastiska rörelser". Människan som väntade sig en utförlig pilates- eller yogasida hamnade sedemera mitt i Skrytmorsans blogg. Här osar det ju verkligen sport och gymnastik... Nåja, tänk på att jag går mycket. Och sträcker mig nästan besvärade ofta efter ditten och datten.

För att inte göra enventulla sportisar besvikna över det aningens torftiga innehållet ber jag er alla nu att följa detta:
- Ställ er upp. Låt blicken vila i fjärran. Böj knäna. Sträck upp armarna i luften. Uttala orden: "hej vad det går". Lägg er ned och djupandas.

Så. Skrytmorsans morgongymnastik är över. Ni kan alla känna er stolta över vad ni nyss utfört. Bra jobbat hörrni!

Ses lite senare.

2 kommentarer:

  1. Ett litet tips för nästa sportinlägg:

    Knip
    Plocka äpplen
    ja, det var väl det...

    SvaraRadera
  2. Jag hör att du är lika inne i det här sportiga som jag. "Kniip" var inne för 20 år sedan. Nu är det "flow" och gud vet vad som gäller (Flyt? Flyta? På golvet då eller? Hur?).

    SvaraRadera