tisdag 5 januari 2010

Vi bara kör..

StorTage och LillLage har det tufft. Vi försöker strukturera upp dagarna lite, så att den där "vardagskänslan" som blivit så rubbad försvinner en aning. Längtar till måndag då barnen börjar dagis igen, så de får tänka på annat en stund. Skitstart på året. Vilken jädra SKITSTART!

Idag är det 18 grader. Stannade vid Barnens Hus igår och hela det enorma huset osade och pyste. Snön låg tjock på taket och istapparna hängde ned ett par meter. Kändes som jag hamnat i någon Hollywoodfilm där jorden plötsligt hamnat i en ny istid. Barnen kan bara vara ute små snuttar i taget, då deras kinder så lätt blir förfrusna och vita. Jag är less, vill ha - 3 och sol.

4 kommentarer:

  1. Ett varmt och gosigt ställe att rekommendera i vargavintertider är bibblan. Landade där igår med 2 av 3 möjliga skruttungar och det var jättemysigt och inte särskilt många barn att trängas med. Vi slääääpade ut 3 kassar med låneböcker och gick sen till bibblanfiket och förlustade oss innan vi tog bussen hem igen. Mycket trevligt tyckte vi.

    SvaraRadera
  2. Såna här dagar vill jag att Lilleman ska sova bort någon timme extra. Såna här dagar vill Lilleman inte sova alls om han inte får gör det ute. 23 minus, vad göra, vad göra!!?

    SvaraRadera
  3. det är jobbigt när det ska vara så jäkla kallt att d inte går att vara ute,ska bli neråt -40 i dalarna såg jag,jag ska då trotsa kylan idag å fara på stan med Mio,passa på medans jag har isak hos mormor :-)

    SvaraRadera
  4. till och med vi här nere (södermanland) har fått vinter brukar va ca 20- inte ett dugg roligt, men det är väl för att man har tjatat att vintern är inte som när man var liten å det var kallt och snö.. typiskt oxå per som tyckte det var så kul att åka pullka..

    SvaraRadera