måndag 25 januari 2010

Måndag.

När väckarklockan (Pom) väckte mig kände jag mig kränkt. Av dagen. Komma sådär oväntat och bara tränga sig på.

Fötterna stack sådär märkligt när jag ställde ned dem på golvet.

Sen låg de flesta tröjorna i tvätten, fick välja den där som får mig att likna en aubergin. Lila och spolformad.

Nåja. Det kunde vara värre.  

Ska koka varm choklad till Skrytbarnen som ska på utflykt. Sen ska jag och Pom ut bland affärerna och leta efter en ny fönsterlampa. Har galet höga krav, risken är att jag blir utan.

Om jag segar mig kanske dagen hinner ikapp.

4 kommentarer:

  1. Jag behöver oxå en ny fönsterlampa, det är helt hopplöst, finns ingen som jag vill ha, fast egentligen vet jag inte vad jag vill ha men jag antar att när man ser den så vet man... Hoppas du finner vad du söker iaf. Ha en underbar måndag!

    SvaraRadera
  2. Vissa dagar skulle man helst strunta i att gå upp...
    Lycka till med lampjakten!!

    SvaraRadera
  3. Ingen lampa. Men tack för lyckönskningarna.

    Lyckades med nöd och näppe slippa en parkeringsböter, så dagen blev dock inte helt oäven.

    SvaraRadera