tisdag 12 januari 2010

Bring it on.

Passerade en blogg där det skrevs om pension. Att blogginnehavaren planerade för den, "trots att hon bara var 45 år". Jag nuddar vid pensionstankar mer eller mindre varje dag. Och jag är 29 (visst har jag kommenterat min ålder mycket på slutet? Detta beror på att jag känner mig äckligt ung just nu. Trodde för en tid sedan att jag var 35, minst, men det var fel. Nu känner jag mig typ nyfödd).

Hur som helst, pensionen - ack du vackra. Omfamna mig med ditt rogivande, eventuellt panka, dock underbara vara. Jag är redo, redan nu.

7 kommentarer:

  1. Om ni ungdomar tycker att ni inte hinner det ni ska nu, då ska ni veta hur det blir när ni blir pensionär! Man hinner inte nåt, sägs det.Låter stressigt tycker jag, så jag bidar nog några år till med det. :-)

    SvaraRadera
  2. Måste diskutera pension med ett hjon från swedbank på måndag klockan 19..

    SvaraRadera
  3. Jag blir lika fascinerad varje gång jag inser att du måste vara född 80-talist och har tre småttisar!

    Förresten tre stycken, det ska väl räcka för att försörja både mamma och pappa?

    SvaraRadera
  4. oh ja så vi längtar och väntar... tycker minsann att 80-talisterna borde få förtur... liksom att vi nöter ut en generation i taget...

    SvaraRadera
  5. Ja så, låt oss 80-talister gå i pension redan nästa år. Det BEHÖVS lite pigga gamlingar som inte är utarbetade om en sisådär 30-40 år. DÅ kan vi mysa med våra barnbarn och låta barngrupperna på dagis bli mindre. Åh, ibland är jag som ett orakel.

    SvaraRadera
  6. och Knaada - Ja ibland blir inte livet som man tänkt sig ;)

    Nejdå, det är noga uträknat. Ett NHLgeni, en författare och en läkare. Vi skall ha det gott på livets höst...

    SvaraRadera