torsdag 14 januari 2010

Typ världens elakaste mamma.

Lage och Tage sitter högst uppe på Fasornas Platå.
T: -"Vi hoppar!"
L: -"Nja..."
T: -"Jo, vi hoppar!"
L: -"Okej då..."
T: "Ett, två, tre, sisten ner är en rutten sill!"

Tage hoppar. Landar på rumpan och åker ned för kullen.
Lage hoppar. Landar på fötterna, gör en framåtvolt och landar på ryggen.

L: - "Aaaaah! Jag har brutit mig! Jag är trasig! Dumma, dumma Tage!"
T: - "Men det är väl inte mitt fel?! Mamma, visst var det inte mitt fel? Jag visste ju inte att han skulle trilla!"

Skrytmorsan tröstar Lage.
S: - "Lage, du måste sluta skrika åt Tage. Det är inte hans fel att det gick galet. Men ni kanske ska låta bli att hoppa därifrån, det är ganska högt..."
T: - "Det såg faktiskt coolt ut Lage, att du voltade sådär!"
L: - "Ja det var ganska coolt."
S: - "Jamen Tage och Lage, inga mer hopp därifrån.."
L: - "Men åh mamma! Det var ju värsta tricket ju. Eller hur Tage?
T: - "Absolut, sluta tjata mamma. Lage gjorde värsta coola grejen. Jag ska försöka göra samma sak!"
L: -"Yes! Vi gör det igen!"
S: -"ABSOLUT INTE! Du b l ö d e r från munnen Lage. Nu går vi in!"
L och T: -"Åh, mamma.. du är så elak! Vi får aldrig göra någonting häftigt! Vi kommer att FLYTTA om du ska hålla på sådär."

...


Någon som kan ta emot två stycken pojkar, tre och fem år gamla? De söker någon som inte är:
1) Larvig
2) Rädd
3) Ogin med sockret. 

7 kommentarer:

  1. Det måste vara Stålmannen eller Gullan Bornemark som kan ha pli på sådana gossar. Det är mitt tips.

    SvaraRadera
  2. Dom får komma hit och bo! När som helst! Här är det lattjo lajbans och klackarna i taket för en 3- och en 5-åring. De får göra exakt vad de vill.

    Vi tycker dock inte om när barn gör illa sig, så de får göra vad de vill förutom att stoja och busa för mycket, och absolut inga farliga tricks. Men annars så.

    Och inga sockerrus, så inget godis förutom på lördagarna. Då får de äta hur mycket som helst! För absolut max 20 kronor.

    De får dock stanna uppe så länge de vill, dock senast till 20.00, gärna tidigare.

    Så skicka över dem! Jag förbereder genast för stillsamma lekar med egentillverkade pappersfigurer (utrivna figurer för vi tillåter inga saxar), plockar fram skyddshandskar (inga papercuts, for gods sake) och skyddsglasögon. Vad kul vi ska ha!

    SvaraRadera
  3. Jamen äh väx upp är ju som Gullan och Stålmannen i ett.

    Så Äh, väx upp: Ska dom ta med sig sängkläder, eller har ni så att det räcker? Lage har den gröna tandborsten och Tage den rosa.

    SvaraRadera
  4. Det är lite dom där typen av scenarion jag tänker på och stilla hoppas att det är ett flickebarn i magen :) Känns som att varannan kan jämna ut det hela...

    SvaraRadera
  5. Ha! Med tjejer kommer VÄRRE grejer Knaada.

    SvaraRadera
  6. Man behöver inte vara barn för att uppleva Fasornas Platå. Kom igår susande på sparken.......... ett gruskorn....... tvärstopp. Landade då på Fasornas Platå framför sparken. Så passa er, den flyttar på sig. Ingen går säker.

    SvaraRadera
  7. Ursäkta, vi var borta i kväll (på kulturarrangemang, jojajjemän, har du hört något så galet) så det var därför vi aldrig hämtade dem. Gjorde det något att de sov över hos er i natt?

    SvaraRadera