lördag 9 januari 2010

Ingen vanlig dag!

Grattis till Skrytpappan som fyller Russingubbe idag! Grattis till att han får ha en ung, fräsch fru som med sin purunga hy skiner likt solen. Grattis till att han på ålderns höst får luta sig tillbaka medan hans fru jobbar för brödfödan. Grattis till att han är hela NIO månder äldre än sin maka och således behöver käpp, fotriktiga skor, blodförtunnande och näshårstrimmer en hel evighet innan det är läge för Skrytmorsan (fast den där näshårstrimmern får han nog behålla för sig själv, får man vi Gud hoppas på. Lämnar det dock öppet, ålderdomen kommer med läskiga överraskningar)

Idag skall det fejas, fröjdas och förlustas.

GRATTIS världens BÄSTA Skrytpappa!

5 kommentarer:

  1. Grattis till Skrytpappan!

    Hoppas ni får en fin dag, med eller utan stolar, tallrikar å gäster!

    SvaraRadera
  2. Han tackar och bockar!

    Verkar som att gästerna kommer, läskigt krypandes i militärkläder. Får se om vi öppnar dörren.

    SvaraRadera
  3. Hälsa grattis!!

    Tänk att det är 12 år sedan den där överraskningsfesten med bilbanan... Helt knasigt! Skönt att det dröjer innan man själv fyller russin ;)

    SvaraRadera
  4. Hm, du kusinen, hur ser du på mig då som är hela 33? Har jag ena foten i graven då eller? ;-)

    Jag "sjöng" för din make på FB i morse. En fin grattissång. Tur att det var skrivet - min vackra stämma vill man inte höra live. ;-)

    SvaraRadera
  5. Och jag som är åtta månader äldre än min make, fyller samma som din, på måndag. Jag brukar se det som att jag faktiskt både kunde sitta stabilt och krypa innan han ens var född! Imorgon hägrar släkten - ska ta ut kolasnittarna ur ugnen nu!

    SvaraRadera