fredag 22 januari 2010

Yttepytte.

Fredagens Fokus listar statistik.

3 procent av Sverige är bebyggt.
Svindlande lite. Kan man kanske få sig en ö då eller? Yta är ju ingen bristvara precis.

20 kvinnor är misstänkta för dråp eller mord.
Hur många män? 

9 damer över 85 år har mc-kort.
Tillhör de något kriminellt gäng? I smyg hoppas jag det.

500 kvinnor registrerade partnerskap.
Tur att det inte var 499 eller 501. Hade varit synd om den ojämna.  

Har funderat en del på Ukraina också. Vad känner jag till om Ukraina? Kosacker. Att Julia med flätorna är premiärminister. Att Jusjtjenko knallar runt. 

Jamen, det var väl det. 
Googlade och fann att det bor 46 miljoner människor där. 46 miljoner
Jag måste ta reda på mer. Varför i hela friden hör man inte mer om Ukraina (ja, förutom när det gäller förgiftade politiker, oreangea revolutioner och flätfrisyrer) ?

Sen förstod jag plötsligt. Kolla in deras alfabet.  Stackars människorna förstår ju inte vad dom själva skriver. Klart att landet inte kan göra sig hört, när ingen fattar vad den andre menar.
 Exempel:
апостроф /aˈpɔstrɔf 

Ja. Ni ser själva. Vad står det? Anoctpodp a postrcf? Vad är det liksom? Lönt.

7 kommentarer:

  1. Endast 3 procent?
    Haa. Mycket intressant.

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du delade med dig av informationen. Nu vet jag hur landet ligger =)

    SvaraRadera
  3. Endast 3 procent? Varrrrfffföööör kostar då en tomt så vansinnigt mycket? Ska man skylla på staten, markägarna eller EU? Alla borde få en tomt gratis att bygga sin röda lilla stuga på.

    SvaraRadera
  4. Що? Хіба ви не про Україну більше, ніж це? Ходім, я дам тобі урок. Можна багато про Руслану і "Дикі танці".

    SvaraRadera
  5. Ну ... Це було не зовсім так само, коли ви перекладаєте назад. * Emoji похвалив пальців *

    SvaraRadera
  6. Äh väx upp, wild danca gärna, behöver ingen läxa (eller gör jag?) "macarendansen tumme-upp ölskål peace starkarm"

    SvaraRadera
  7. 3 procent ja. Ge mig en ö som sagt. Eller kulle.. En gräsplätt?!

    SvaraRadera