lördag 30 januari 2010

Dagen efter.

Jag kom hem klockan 23:30 och somnade 00:30. Skitsent. Råbra. Nykter var jag, men försökte uppföra mig sådär världsvant salongsberusad. Kryssade mellan gästerna, fnissade, slängde in ord som "Åh, det är bara så adekvat!" "Jag aklamerar!" "Sammalunda, sammalunda!"

Fast jag pratade såklart bara när ingen hörde. Och jag tryckte i alla fyra hörn (inte samtidigt, det hade väckt för mycket uppmärksamhet). Behövde inget smink för kinderna var rouge-röda. Eller egentligen gick nog hela ansiktet i den färgen.

Men, jag hade trevligt. Mycket trevligt.

Mindre trevligt var att sovmorgonen byttes ut mot ett krossat glas som behövde dunderdammsugas. Splitter lite överallt krävdes ordentlig städning, vilket ljudmässigt letade sig upp till övervåningen. Sen hejade StorTage på med orden "Lady GaGa, Lady GaGa" samtidigt som LillLage skrek "jag har snoooooor. Hjälp, jag har snooooor!"

Allt är som vanligt med andra ord.

Får sova en stund med Pom innan det är dags för nästa partaj (ojoj, hur skall detta sluta).

5 kommentarer:

  1. När man får ett sånt uppvaknande efter sen kväll känns det som man lämnat håret kvar på kudden när man klivit upp. Ett tips - sök reda på det till kvällens fest. Grattis Knaada. Du har visst fått en bäbis. All lycka till er.

    SvaraRadera
  2. Sandra min vän. Gravid? Skulle Skrytmorsan vara gravid med den magen??????????

    SvaraRadera
  3. Haha, gravid ja. Med glass isådana fall! Tre barn är max. I alla fall i många år framöver ;-)

    SvaraRadera
  4. Åsså en till fest på det, herregud jänta!

    SvaraRadera