söndag 20 december 2009

Allergi.

Barnen har drabbats av fruktasvärd allergi. Kanske speciellt LillLage.

StorTage: "-Herregud, jag kan inte titta mot lampan, för då nyser jag. Jag är allergisk mot ljus!"
LillLage: -"Jag är också allergisk. Jag kan inte heller titta mot ljus."
StorTage: -"Jasså? Nyser du också?"
LillLage: -"Nej."
StorTage: -"Jamen, vad händer med dig då?"
LillLage: -"Jag blir blind."

Skrytmamman känner spontant att Trygg Hansa borde kunna punga ut med en rejäl peng här. Blind av ljus. Måste gå under rubriken "allvarliga åkommor som försvårar vardagen".

2 kommentarer:

  1. Ha ha charmiga barn du har! Men synd att de ska vara så sjukliga.....;-)

    SvaraRadera
  2. Tackar :) Ja det är typiskt att de ska drabbas av än det ena och än det andra.. Förhoppningsvis är det något som växer bort.

    SvaraRadera