söndag 6 december 2009

Helgens bästa.

LillLage kikar på en bild av en man i fez.
- "Jag vet att det heter fez, men det är ett så fult ord att jag hellre kallar det kastrull. Fez kan man prata om på toaletten."

- "Jag gillar att dricka Glugg. Tänk att det heter samma sak som håret man har i pannan. Gluggen."

LillLage tar fram en linjal och mäter sitt Legobygge.
- "Ojoj, den här väger verkligen jättemycket! Elva, arton. Puh!"

StorTage tittar i Lego-katalogen och har ringat in ca 40 olika Legobygen till ett uppskattat värde av ca 15.000 kr:
- "Det är ju förbaskat att vuxna får hålla på och bestämma hela tiden. Nej nu ska vi sova, nu ska vi duscha, nu ska vi åka iväg och göra en massa. Jag får aldrig bestämma något! Inte ens att jag borde få allt det här i julklapp!"

3 kommentarer:

  1. Om ett gott skratt förlänger livet så blir du nog gammal som gatan tror jag :)

    SvaraRadera
  2. Fast grejen är ju att man måste hålla sig från att skratta. Börjar man fnissa blir de jätteförnärmade! Speciellt LillLage. Och just nu bara bubblar det lustigheter ur honom. När Tage var tre levererade han likt en ståuppare mest hela tiden. Tre år is the shit! Så festlig ålder :-)

    SvaraRadera
  3. Sötnosarna! :D
    PS. Håller med Tage helt och hållet. Jättedumt att man inte får bestämma allt vad man ska få i julklapp.

    SvaraRadera