onsdag 16 december 2009

LG, I love.

Skrytmorsan är utan www.internet på sin dator. Katastrof! Skyndar mig att panikblogga på Skrytpappans dator innan han smiter ut genom dörren (svikare) för att cykla till jobbet (Svikaren: lycka till i djupsnön. Ha ha ha).

Idag är det minus 9 och där vi en gång ställde bilen finns nu ett två meter högt snöberg. Tack och lov håller Skrytpappan, as I write, på att gräva fram den. Bilen alltså (han kanske inte är så mycket svikare. Mer en jobbande hjälte när jag tänker efter).

Nåväl. Idag ska jag posta alla 40 julkort. Alltid just precis försent.

Sen ska jag steka alla de där pannkakorna.

Igår hade jag inte tid med något annat än att tvätta nämligen. Den nya maskinen har trollbundit mig och jag fyller den samma sekund som den digitala klockan signalerar med sin förföriska melodi att tvätten är cetrifugerad (till nästan snustorrt) och att den är redo att användas igen. Åh, min LG. Snart måste jag ta ned gardinerna för att inte få slut på tvättbart material.

Återkommer om min dator vill.

2 kommentarer:

  1. Jag kommer till Umeå om 2 dagar och har _massa_ smutsig tvätt som skulle behöva omsorgen från en LG..

    Och ja, jag är 23 år, bor i ett annat land, men tar ändå med mig smutstvätt hem till mamma. :)

    SvaraRadera
  2. Vi erbjuder oss också att bistå med lite tvätt. Har två fulla korgar som säkert blir minst fem tvättar! Lämnar dem utanför er dörr med en liten etikett: God jul Skrytmorsan önskar Helmutfamiljen. (PS. Du har kläderna strykta och klara senast i morgon kväll va?)

    SvaraRadera