torsdag 10 december 2009

Skrytmorsan - tjuvarna 1-0

Den senaste tiden har det härjat rånarligor i staden. Massor av inbrott i villaområdena. Uppenbarligen håller dessa skurkar utkik bra länge innan de slår till, då de verkar ha full koll på husägarnas jobbtider. Polisen ber nu allmänheten om hjälp. De vill att man ska uppmärksamma bilar som står parkerade länge vid sidan av vägen samt fordon som inte hör hemma på gatan.

Skrytmamman tog såklart polisens vädjan på allvar - hey, man är ju en rejäl samhällsmedborgare! Klart man ställer upp med att få bort avskummet från gatorna. *harkel* Om jag inte minns fel var jag en hejare på Cluedo som barn även, såatteh.

Ja, uppdraget slutfördes ganska kvickt. Titta bara vad jag passerade idag när jag skulle hem till Skrytmormorn för att låna lyxhudcreme.




Tjuvarna har med sig en liten husvagn. Såklart! De b o r ju utanför sina offers hus några dagar för att kunna iaktta med exakthet.

Att poliserna inte listat ut det. De kommer bli så glada och imponerade när jag ringer och tipsar. Toppen Skrytmorsan. 10 poäng igen!

2 kommentarer:

  1. Bravo Skrytmorsan. Känns skönt att vi bor så nära en (så gott som) polis när ligorna är i farten. Nästan så att man kan lämna dörren olåst, bara Skrytfamiljen är hemma?

    Läste detta efter just jag skrev om en fruktansvärd händelse (missing clownkanin hos oss) . Det blev en riktig krimstart på den här dagen!

    SvaraRadera
  2. Jamen, ni kan kalla mig för "polisen", kort och gott. Lämna olåst ni, jag är som en jädra hök!

    Ska genast läsa din deckare!

    SvaraRadera