fredag 18 december 2009

Ettårsadagen.

En utvärdering:

Paket
2 high five av 5 möjliga.
Ok, några av grejerna var lekbara (ankan, lära gå-vagnen samt plocklådan). Resten var sådär. Och vad är det för löjlig grej om att "barnet gärna leker med papperet" - skitsnack! Jag lät brorsorna ta hand om skitsysslan uppackning. Själv hängde jag gäng framför diskmaskinen och mani-tryckte på allt som lyste.


Maten

1 high five av 5 möjliga.
Ha! Här ogillar man pannkaka å det grövsta, sen tror Skrytmorsan att man "vill ha pannkakstårta" när man fyller år för att man "kommer älska sylt och grädde". Tillåt mig hånskratta. Det smakade *trumvirvel* URK. Nej, efter fem minuter i fotoblixtar plockade föräldrarna äntligen bort tramset och serverade riktig mat: pasta och köttfärssås. Thats real food for ya.



Over all.
4 high five av 5 möjliga.
Wunderbar. Ja, jag plockar fram tyskan. Råsmysigt. Även om maten var tveksam och själva paketgrejen rätt töntig, gillade jag att ha full uppmärksamhet från hela Skrytsläkten. Känner att jag kan göra om detta redan i morgon. Visst är det ok? Dock måste vissa moment tilläggas:
1) mer elektriska prylar. En egen tvättmaskin kanske?
2) fler överraskningsmoment. Kan gästerna dansa, hoppa och skrika lite mer?
3) mindre pannkaka och mer lagrad ost, soltorkade tomater, lax och vattenmelon.

2 kommentarer:

  1. Sådär är det alltid, man vill ha en diskmaskin och får en gåvagn, omöjligt att uppnå en fullpott med dom takterna...

    SvaraRadera
  2. Förbaskat va. Sen tillägger han även att om man redan har en häst, en ko och en köksinredning där man kan dra ut lådor, trycka på knappar och ställa om klockor är livet liksom rätt komplett.

    SvaraRadera