onsdag 9 december 2009

Koll.

Skrytmorsan -"Vad skönt att vi fått koll på alla barnens aktiviteter. Anmälningsavgifterna är betalda och vi håller för en gångs skull koll på alla tider."
Skrytpappan -"Ja. Skönt att slippa simskolan på lördagsmorgnarna, bättre med Söndagseftermiddagen, direkt efter middagen."
Skrytmorsan -"Japp. Fast det är ju inte efter middagen. Det är ju klockan tre."
Skrytpappan -"Nej, klockan fem."
Skrytmorsan -"Tre!"
Skrytpappan -"Fem!"
Skrytmorsan -"Jag kollar mailen. Jaha, 16.15. Då hade vi typ rätt båda två."
Skrytpappan -"Jamen exakt. Vi har blivit grymt organiserade, High five!"
Skrytmorsan -"Booyah!"

5 kommentarer:

  1. En liten, kanske tramsig, fråga men när, var och hur började dina barn med aktiviteter efter dagis? Min son är född -06 och det börjas snackas om aktiviteter på dagis sådär i förbifarten så att jag ska känna sig lite lagom usel för att jag inte har koll... som åttiotalist mamma har man mycket få vänner med barn att fråga om sånt här. Jag fattade inte ens när ha kunde börja cykla trehjuling... trodde de skulle vara ungefär 13 år när de var mogna för det.

    SvaraRadera
  2. Haha, känner igen mig! 04:an började simskola för ett år sedan och idrottsskola (där de får prova olika idrotter varje gång genom olika lekar) nu i höstas. 06:an började simskola för två veckor sedan. Han vill även börja dansa. Vi har sagt Max två aktiviteter var, vilket nästan är på gränsen för mycket tycker jag. Vi provar oss fram lite. Så länge aktiviteterna är på helgen eller tidig eftermiddag på vardagen känns det ok.

    SvaraRadera
  3. Ps. Kolla hemsidor om kursstarter. Nu verkar det vara tid att anmäla. Barndans/pyttedans, simskola, skridskoskola, gympa finns i alla fall i vår stan för barn som fyller fyra nästa år.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen! Han själv säger sig vara mest sugen på kung-fu (goddamnit- kung fu panda- jag vet att den är från sju år...nu, men inte när jag förtjust inhandlade den...). Kung-fu är inget jag förespråkar, än mindre egentligen vet vad det innebär. Håller tummarna för simskola och kanske något lite små-borgeligt som tennis. Då slipper man kanske fotbolls-mamma-fällan men korvförsäljning varje lördag klockan 8-12(Vet att det är så från säkra källor).

    SvaraRadera
  5. Mm, mina pojkar ville också gå karate eller annan "häftig grej". Tji fick de unga tu! :) Nädå, både simskolan och idrotsskolan (sports academy) är något Tage frågat efter själv. Sen vill han gärna spela något instrument också.. får se hur vi gör med det.

    Inledningsvis ville jag att de skulle spela hockey. Såg framför mig en Foppa-karriär där jag själv skulle ligga i en pool och fnissa hela ålderdomen. Men, nej.. det är träningar TRE ggr i veckan när de är ÅTTA år!? Va? Galet. Samt att det kostar flera tusen i månaden. Huvva.

    SvaraRadera