tisdag 1 december 2009

Julkalendrar.

Här och var finns det nu nätkalendrar där man kan vinna diverse priser. Ofta ska man svara på en fråga och sedan motivera VARFÖR man borde vinna. Behöver er hjälp här. Om jag exempelvis ska försöka kamma hem ett dyrt shampo, bör jag skriva såhär:

(Med charm) Hej, jag tycker att ni verkar ha en sådan underbar tidning/webshop/what ever och skulle verkligen uppskatta den här gåvan från er. Det skulle betyda supermycket för mig att vinna!

eller
(Med smör) Hej, I love you. Ni är så jäkla snygga allihopa och jag skulle så gärna vilja se ut som er. Visst använder ni det där Shampot? Skulle tro det, som ni skiner. Värsta stjärnorna. Låt mig bli lika het som ni är! Puss puss!

eller
(Med rim)
Jag behöver tvättas, ofta för jag svettas. Mitt hår är rätt slätt, skulle behöva en Shampotvätt. Just det där Shampot skulle jag behöva, min skalp av lycka skulle bedöva(s).

eller
(Med gnäll)
Åh, jag har så hemskt hår. Snälla, SNÄLLA låt mig vinna!!

eller
(Med tyck-synd-om)
Alltså, jag har varit hårlös större delen av mitt liv. Jag skulle verkligen behöva lite lyx för de stackars strån som troget sitter kvar. Liksom för att tacka dem. Ps. Hårstråna är så få att jag har döpt dem. Rakel och Kristus kallar jag dem, och de behöver tvättas för att trivas.


Ja, vad ska jag satsa på? Är sjukt sugen på att vinna!

2 kommentarer:

  1. Det brukar ju vara fyndiga rim, gärna med lagom mycket smicker invävt, som går hem allra bäst. Men det ids man ju sällan rodda med. Min taktik går ut på att övertyga om att jag är den mest värdiga vinnaren. Har, få se nu, ALDRIG funkat hittills.

    SvaraRadera
  2. Nävafasen, jag har gett upp. EN dag med försök, sedan fick jag nog.

    SvaraRadera