fredag 18 december 2009

Läkarbesöket.

Läkaren: -"Jaha, så din son har ett ovanligt litet huvud för sin ålder?"
Skrytmamman: -"Ja. Tre kurvor från längden. Det är 43 cm i omkrets."
Läkaren: - "Får jag titta lite på honom?"
Skrytmamman: -"Absolut. Titta på du. Gör en bedömning."
*två sekunder*
Läkaren: -"Allt är helt i sin ordning. Jag ser det på blicken. Han är helt normal."
Skrytmamman: -"Eh, jaha... det gick fort. Men han går ju inte riktigt bra. Och han är senare med talet än vad hans bröder var.. Sen tycker jag att han är lite senare allmänt."
Läkaren: -"Jaha. Hur yttrar sig det?"
Skrytmamman: - Ja, exempelvis är han inte lika vass på sångrörelser.."
Läkaren: -"Kan han göra sångrörelser?"
Skrytmamman: -"Några... I ett hus i skogens slut..."
Läkaren: -"Jamen alltså, det är inget man ska kunna när man är 12 månader. Då ska man kunna säga blabla och göra försök att gå efter möbler. Kanske vinka på sig höjd".
Skrytmamman - "Jaha. Ja. Jo. Alltså. Jo."
Läkaren -"Gå hem du med ditt alldeles normala barn."
Skrytmamman: -"Jaha. Ja. Jo. Alltså, tack då."

Ja typ. Det var det. Pinsamt.

3 kommentarer:

  1. Grattis på 1 års dagen i efterskott! (Vid migrän sitts inte så mycket vid datorn.) Du, Wilmer blev ju oxå undersökt extra för hans lilla huvud, det dalade ju på kurvan från kanske tre månader. Jag var sjukt orolig fast innerst inne visste jag nog att han var som han skulle. Men han gick ju inte förrän han var ca 1 år och två månader, de andra två gick när de var 11 månader. Enligt läkaren är det ett typiskt tredjebarnsyndrom för de får allt serverat av sina syskon :)

    Innerst inne visste jag oxå att han nog bara ärvt sin pappas huvud som inte är allt för stort :) Det positiva är att vi kan köpa gulligare mössor längre, jag köper fortfarande på babyavdelningen. :)

    Grattis igen till sötingen!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Nu slipper ni fundera mer på det. Glad för din och Skrytpappans skull. Pom har väl förstås aldrig varit speciellt bekymrad över det här förstår jag :)

    SvaraRadera
  3. Jessica - Tackar. Och skönt att du blivit av med migränen. Vilket mörker!!

    Kommer ihåg att det var ngt med Wilmers huvudstorlek också ja. Du kommer inte ihåg hur stort hans huvud var när han var ett?


    Knaada - Pom har aldrig brytt sig. Varit på gränsen till ignorant om du frågar mig.

    SvaraRadera