tisdag 29 december 2009

Tvättklagar.

Varje morgon när jag kliver ur sängen sticker det i mina fotsulor samma sekund som de nuddar golvet. Sen går det över.

Ja. Annars så har dagen ett tvättema. Jättespännande. Jag är rätt kass på att tyda tvättråden och är väldigt nöjd med att det heter just råd och inte lag.




- Sänk ned plagget i en tunna. 60 graders vinkel på tunnväggarna (skitvårt att hitta. Har fått leta överallt efter rätt sorts tunna)

- Gå förhelvete inte upp med tunnan på en pyramid (spetsig snöhög?), det blir för tungt (säger sig självt tycker jag).

- Curla ej med kläderna (eller betyder detta "används enbart av barn till curlingföräldrar"? Läge att ringa skrytmormor och fråga).

- Kasta inga snöbollar på plagget, det kommer inte att göra det renare.

- Anslut plagget till eluttag. Eller skaffa gris? Även här känner jag mig osäker.

Jaha. Tisdag, då kör vi!

2 kommentarer:

  1. Men visst känns det skönt att veta att det i alla fall är 100% Puuvilla! Det brukar alltid orda sig då, lycka till! :)

    SvaraRadera
  2. .. eller att det är 100% Kolijox. Nej förlåt, Xjiooiiok.

    SvaraRadera