söndag 13 december 2009

Lucia.

Vilken helg. Fantastisk och horribel på samma gång. Kan inte direkt förklara varför, men det mesta har pendlat mellan hopp och förtvivlan till att utmynna i ren och skär jäkla lycka. Bra det.

Sen har den varit allmänt händelserik, speciellt för barnen. Kalas, "lilla julafton", bio (Lilla spöket Laban tillsammans med SkrytmorfarOna) besök på Donken med HappyMeal (något vi undviker i vanliga fall. Ogillar det där skräpet man får i leksaksväg, samt pommes. Kanske skitlarvigt av mig, men jag tycker att det räcker med en burgare och mjölk. Hemsk mamma va?).

Idag blir det luciatåg (som man INTE kan åka i. LillLage var obeskrivligt besviken), pepparkaksbak samt julkonsert i stadskyrkan.

Saker Skrytmamman är EXTRA mallig/nöjd/exalterad över denna helg:

- Jag har gnällt på personalen på McDonalds som visade reklam för filmen Avatarrepeat. Klockan 12 på dagen, på fyra olika tvskärmar i restaurangen. StorTage fick panik och skrek åt LillLage att blunda (som givetvis vägrade blunda och tittade så mycket han bara kunde. Ögonen ställde sig tre cm utanför ansiktet). Råläskigt med mutanter och skjutande pistoler åt höger och vänster. Ogenomtänkt är väl kanske ordet man söker.

- Jag har köpt en ny tvättmaskin på egen hand (LÄS: med skrytmorfarn i luren). Jag prutade 1000 spänn och tyckte personligen att jag fetägde hela situationen (väl hemma påstår Skrytpappan att jag blivit lurad. Bingo..lalla..alla..bingo..bingo igen.. lallalla).

- Lyckades köpa en Lilla Julaftonjulklapp till barnen som gjort att Tage gråtit av lycka hela morgonen.


Star Warslego. Uppskattat. Pojkarna (inklusive Skrytpappan då alltså) har lekt hela morgonen. Här har de ställt ihop planeten "Hoth". Skrytpappan tindrade likt ett helt juleljusprytt hus. Jag lovar, hans öron blinkade till och med.

OBS! Om Skrytpappan skulle anmäla sig sjuk på måndag är detta alltså anle.. nej, jag menar INTE anledningen.



- Har en kompis som jobbar i en affär. Hon lämnade över tre kort igår, som var sådant som legat på lagret. Sådant som blivit över. Jag kan liksom inte förklara utan att visa med bild:


Alltså. Fonten är ju ren och skär "horrortext"! Fantastiskt märkligt! Jag blir alldeles upprymd när jag tittar denna. Vad tänkte personen som skapade detta kort? Och vad tänkte personen/personerna som sedan köpte det? Varma lyckönskningar" från underjorden? Från en mördare? Eller har den läskiga fonten gått dem obemärkt förbi? Personligen hade jag börjat gråta om jag fått detta med posten.

Allt som allt, en MYCKET bra helg.

2 kommentarer:

  1. Stackars LillLage, vad ska man egentligen med ett tåg man inte kan åka i till????

    SvaraRadera
  2. Jamen exakt! Tack och lov fick man pepparkakor, så det gick vägen i alla fall. Mat = muta = sant.

    SvaraRadera