tisdag 6 april 2010

Ångesten, som ett lock över Skrytmorsehjärnan.

Sitter och anmäler program inför höstens studier. Eller anmäler och anmäler, jag sitter och stirrar. Sida upp och sida ned med programnamn och kurskoder.

Sjuksköterska kanske? Nej, för blodigt. Receptarie? Nej, för mycket vita-rockar-stuket. Lärare? För många ilskna barn. Socionom? Nix, för mycket hemskheter. Ekonom? Åh herregud nej. Arbetsterapeut? För svårt att stava. Arkeolog? För mycket damm. Tekniskt basår? Tekniskt benhår.

Nej allvarligt. Jag har sagt det förut: jag är inte mogen att välja. Hur ska jag (som skjutsar barnen till dagis på deras påsklov) ha befogenheter att välja min egen framtid.

Snälla, SNÄLLA - säg vad jag ska göra!

Snart kanske jag klickar för "Idrottslärare" eller "sångpedagog" i ren panik, vilket skulle vara ett digert, DIGERT misstag.

7 kommentarer:

  1. jag tycker tekniskt benhår låter intressant!
    nån slags skönhetsvård då eller?
    /Daniela

    SvaraRadera
  2. Såklart ska du skriva!!!

    http://www.umu.se/utbildning/program-kurser/program/?code=HGMED

    1. Du är redan sjukt bra på att skriva
    2. Det är ett coolt och hippt område
    3. Man kan, om det går bra, jobba hemifrån i ett snyggt och välorganiserat kontor med ev ryamatta (jo, man får välja själv!)
    Du kan komma och dricka kaffe på mitt jobb om du vill ha kaffesällskap. Eller så kommer jag till dig och drar ut snygga papper på datan.
    Ba gör det!!!!

    SvaraRadera
  3. Skaffa en lillasyster istället, då kan du ju va hemma och blogga för oss ett tag till!

    SvaraRadera
  4. Gomorron. Här var det stora beslut på g märker jag. Visst trivdes du väldigt bra inom omsorgen för begåvningshandikappade? Inte vidare bra arbetstider och dålig lön men kanske ändå....? Då kanske tandtekniker vore mer intressant? Jag tycker att det är ett så vackert ord så det måste bara vara ett bra jobb. :D Ja, det var mitt lilla förslag för nu, återkommer säkert.

    SvaraRadera
  5. Tack för alla tips hörrni.

    Det hela slutade med en dunderchansning, en fortsättning på det jag har läst samt en halvdan grej. Nu får vi se vad jag kommer in på.

    Harregullan så nervöst!

    SvaraRadera
  6. En fortsättning? Blir det religion b? Ska du bli prost?

    SvaraRadera
  7. Haha, nej på beteendevetenskapen. Eller logistiken. Religionen låter jag nog ligga orörd...

    SvaraRadera