torsdag 29 april 2010

Ju mer desto värre.

Nu när barnen går på dagis 8:30 - 14:30 fyra dagar i veckan betyder ju detta att jag har sjukt mycket tid till att göra saker på. Typ 9 timmar mer än vad jag är van vid.

Exempelvis hinner jag skjutsa dem 45 minuter tidigare till förskolan på morgonen, istället för bara 20. Jag hinner även åka hemifrån 60 minuter innan de slutar, istället för simpla 30. Jag hinner cirkulera (åh gud vad jag cirkluerar bra. Kanske min bästa egenskap) samt sitta i bilen och vänta på att stan ska öppna i uppskattningsvis 45 minuter istället för 15. Jag kan även njuta av det faktum att jag kan tvångstitta på klockan 11 gånger mer än vad jag är van vid.

Så, man kan säga att detta inte bara varit gynnsamt för barnen. Deras mor har fått nio hela timmar till att bli ännu mer neurotisk på!

1 kommentar:

  1. Härligt, duktiga du på spendera tiden. Idag kan du räkna bort 30 minuter till chokladbollssmetsgörandet.

    SvaraRadera