måndag 12 april 2010

Schmalt och dyrt.

Måndag. Den här veckan kommer, om inget annat, bli en dyr vecka. Tänder ska kontrolleras och antagligen lagas (kan man omboka ett tandläkarbesök i omgångar under tre års tid utan att det börjar likna skolk?). Sen skall ett träningskort inhandlas. Ja. Det är sant. På det här SPA-stället, vilket känns perfekt. Nu kan jag "åka och träna" två, tre, kanske fyra gånger i veckan (eller om dagen?) och i själva verket ligga och pysa i en bubbel (jag intalar mig själv att det är lika effektivt, då den tid jag ligger i bubbeln är tid jag inte kan äta. Borde ge helt bländande resultat).

Nu håller jag på att packa pojkarnas utflyktsväskor. Eftersom att jag började med att koka kaffe åt dem, för att sedan stormkoka varm choklad i pannan, har jag lite ont om tid.

På återseende.

4 kommentarer:

  1. Gör det inte, avboka inte, jag gjorde det för femtioelfte gången och då blev hon jättearg på mig. Var tvungen till att byta tandläkare, hade ju chansen att gå till en som ligger 5 minuter från hemmet men det chansen sumpade jag.

    SvaraRadera
  2. När du ligger där i bubblet och myser så kanske du avfyrar ett leende och då är det snyggare med hela tänder än trasiga. Tänkvärt, eller hur? :D

    SvaraRadera
  3. Det ska kosta att vara snygg.

    SvaraRadera
  4. Bubbelbad lät ju inte alls trist! jag tror man förbränner som tusan :)

    SvaraRadera