onsdag 7 april 2010

Ja ba gör det.

Jodå såatteh. Jag sökte flera grejer igår. Ditten och datten, från flärd till smuts. Inget mer intressant än något annat. Tror dock att jag kommer trivas med vad jag än hittar på, det är nämligen mitt livsmåtto. "Jag finns, alltså trivs jag". Det kommer bli fint det här, på ett studietragiskt vis.

Annars så har Pompan har lärt sig ett nytt trick. Säger man "oj, ska du sova!?" så drar han till sig närmsta tygstycke, slänger sig på soffan och blundar hårt. Idag tog han det till en ny nivå då han låtsades gå i sömnen. Han hamnade rätt in i fönstrerbrädan och då var den leken slut. Trial and error. Man ska aldrig utveckla något som redan fungerar (Ser ni att jag drar starka paralleller till mina studieval här ovan. Att man aldrig ska börja improvisera. Att man ska nöja sig med det som är - hör ni det arbetsgivare! Anställ mig nu rakt av istället. Laboration med vidareutbildning kommer bli fel! Trial and error!)

Ja. Nä. Idag har vi som sagt påsklov. Gissa om här ska påskas. Vi ska typ, knäcka ett ägg och göra sockerkaka.

2 kommentarer:

  1. Nähä, fortfarande ingen i släkten som tänker satsa på tänderna :( Nä, jag skojar lite. Vad skönt för dig att du hittat nåt som känns bra att söka. Nu håller vi tummarna för att du får den plats du helst vill ha. Kramar alla sockerkaksbagarna.

    SvaraRadera
  2. Det skulle bli lite jobbigt att arbeta som tandsköterska då jag är livrädd för tandläkare. Bekymmersam och bökig arbetssituation ;)

    Jo, jag hittade några grejer som känns ok. Fortfarande inget jag brinner för, men samtidigt måste jag ju välja något... Sen löser det sig säkert eftersom. Bara jag kommer igång så!

    SvaraRadera