fredag 23 april 2010

Ur-bra idé.

Så var det fredagseftermiddag och jag har äntligen tillfälle att blogga på en dator. Sweet för mig, kanske rätt långtråkigt för er. Får liksom utlopp för allt ordbajseri jag bara inte orkar skriva ned med hjälp av iPhonen (som jag annars konstant använder).

Jag har en väldigt fin affärsverksamhet på gång (ja, ni som känner mig vet att det börjar brinna i knutarna vad gäller jobb eller studier). Jag ska rida på vulkanvågen och utveckla ett EyafjallaJökur.

Tänkte att det kunde se ut ungefär så här:

Plus en urtavla och annat matnyttigt som man använder i klockbranschen. När klockan slår 12 sprutar det lava som att det inte finns någon morgondag, värsta partyklockan (typ Ey Ya´ll! Fjalla Jökur!). Eller så kanske det kan vara serpentiner i orange färgskala. Ja. Jobbar på det.

Ikväll ska det bli buffé. Självklart med inslag av Pommes Pinnes (buffé utan pinnes är som en sommar utan sol, moln eller måne). Jag dundrar även ut med lite melon, ostar, pestoprylar och tapenade. Förhoppningsvis kommer mina gäster att huckra av välbehag. Jag vet att jag i alla fall kommer att göra det.

På återseende.

7 kommentarer:

  1. Det känns som du driver med Skrytmormors högt värderade gökur. Det köptes i Lausanne av butiksägaren som var 92 år. Helt underbar man.

    SvaraRadera
  2. När tillverkningen kommit igång, så vill jag beställa ett sånt där jäklafjellur eller vad det nu hette. :)

    SvaraRadera
  3. hellre att det sprutar än låter iaf =)

    SvaraRadera
  4. Jag vill köpa ett gökur om du fixar ett kompispris. Sen undrar jag om vi ska köpa pommes pinnes till vinkvällen. Jag har inte ätit de på säkert 15 år.

    SvaraRadera
  5. Mona! Om man lyssnar ordentligt så hör man en viss harmoni i gocket. Helt klart att det hjälper om man är lite skruvad, men det är vi i den här släkten.

    SvaraRadera
  6. Kan beställa en partyklocka redan nu?

    SvaraRadera