fredag 2 april 2010

Glad(hätsk) Påsk(långfredag)!

Läser i DN att Reinfeldt ligger på topp vad gäller väljarförtroende. Maria Wetterstrand (min personliga favorit) är populär men folk verkar tycka att hon är för "oprövad". Va?! Vad är det för nonsens? Hon är 1) en kvinna 2) har barn 3) är gift med en (finsk) man (och får förutom prövningen att vara gift med en man konkurrera med bastun). Hon är med andra ord ordentligt prövad. Fredrik rider på sin Filippa (nejmen det där lät inte bra) och klarar av att vara både pappa, partiledare and what not bara på grund av henne.

Eller låter jag för hätsk nu? Eller för fördomsfull? Antagligen.

Det är ju långfredag gott folk (dagen då Jesus dog på Golgata utanför Jerusalem). Vi skall vara hätska. Och äta godis (långsamt, under hätsk stämning). Om man skall vara HELT korrekt ska man även gola, men eftersom att jag inte känner någon kriminell (vad jag vet) eller vet vad denne nu skulle ha för hemligheter tillsammans med mig, får jag lämna den punkten.

.

2 kommentarer:

  1. Väljarförtroende? Du måste ha läst fel. Det måste ha stått självförtroende. Kallare blick får man ju söka efter. Kolla in blicken!!! Inte kan nån väl tänka sig att ha honom som barnvakt till sina barn?

    SvaraRadera
  2. Haha, vet du, det tror jag visst det. Hälften av Sveriges befolkning verkar tycka att han är underbaaar! Nejdugosse, tacka vet jag mys-Persson. Han skulle få passa mina barn alla dagar.

    SvaraRadera