söndag 4 april 2010

Välkommen Knaada.

Du ville ha en "hemma hos", och här kommer den. Ni andra kan kika - eller blunda.






Hallen. Reguljär med storblommiga tapeter och icke-fungerade värmeslingsklinkersgolv (om någon som är elektriker läser - Hej! Hjälp!)





Klinkersväg. Finfint när ungarna hänger upp skitiga galonisar, man kan (i praktiken) spola väggen ren sen. Och där kan man även skymta Skrytpappans skateboard, mao - hej vår!





Matplats. Två fat med barnens odlade gräs (som i icke-knark, prydnadsgräs kanske det kallas?) på bordet.Taklampan är min älskling, jag vårdar den likt en hamster. Soffan är ett Blocketköp.





Halvfärdigt kök. Vinhyllan är tom, men det står visst två boxar bredvid spisen. Svensson.





Mot TV-rummet. Liten soffa till stor familj (fåtöljer är inlämnade för omklädnad). Trivia: Tavlor inhandlade 1966 av Skrytfarfarn. Stringhylla från en avlägsen diakonissa-släkting. Dammiga gardiner från IKEA.





Blocketimpulshandlat piano. TV-möbel och tavla från min morfar och mormor. Gunghästen i hörnet används som kontaktskydd.





Bordet är ännu ett Blocketimpulsköp och skall stå i sommarstugan vad det lider. Ikonerna är presenter från Skrytfarmorn. Lampan från min morfar.






Legohörnan. Alla möbler från IKEA, förutom gråa skåpet som min farfar byggde till min pappa och hans syskon 1832. Nähä ok. Men kanske kring 1955.





Lilla TV-spelshörnan. Mitt gamla piano på bänken där "Roy och Roger har en mack ihop" är utmärkt med tapebitar.





LillLages rum. Delar av barnbokssamlingen. Sänghimlen aka fiskenätet.





Pippihus och skattkista full med bilar. Hästen heter Glimmer och är en exakt kopia av en häst utan kropp.






StorTages rum. Delar av PEZ-gubbesamlingen till höger. Svärdhållare i form av 80-talspapperskorg med Starchild (senast sedd i Skrytmorsans barnrum). Kärleksbrev på väggen och Iron Maiden docka (Eddie, sydd av Karin) högst upp i gosedjurslådan.





Säng från Blocket, byrå från min morfar. Tigerfamiljen på sängen inhandlade i Junsele (OBS! Det är ej riktiga tigrar)





Och så Skrytmorsans, Skrytpappans och Pompans sovrum. Reguljärt och rätt trist, dock fyller det sin funktion då man sover bara fint där inne (who am i kidding? Jag sover uselt med en Pompa som surfar mellan sängarna. Rent teoretiskt är det dock ett bra sovrum).

Ja det var det. Tjuvar göra sig icket besvär - vi har inget av värde (om man inte värderar barnpyssel och begagnat extremt högt).

Nu är det din tur Knaada (samt alla andra)!

9 kommentarer:

  1. Å så himla himla fint!! :D jag har redan visat bilder. Längesen visst men det blir inga fler förrän om 17 år.Dåallt är klart. Leon tycker vi ska börja med källaren nu. Jag tycker vi ska göra klart köket. Får se vem som vinner.

    SvaraRadera
  2. Vart har ni låst in barnen i detta välstädade hem?

    SvaraRadera
  3. Ni har så fint!!! Nu satte du ju ribban väldigt, väldigt högt. Ang din kökslampa, mycket fin, vi kan vara lampvakt någon gång. Om ni ska på semester eller så. Ok?

    SvaraRadera
  4. Ha! Inte en chans att jag visar upp mitt hem efter att ha sett dina bilder. Det blir lite som att ställa ut en smutsig gris bredvid en fin avelshund med tjusig stamtavla. Och då menar jag alltså att det är mitt hem som är den smutsiga grisen. Om ni inte förstod det.

    SvaraRadera
  5. ...och det är inte snällt mot grisen vill jag bara tillägga.

    SvaraRadera
  6. Malla - Danke. Åhå, då måste jag kolla i ditt arkiv :). Och självklart vinner du.

    Fiken - Det är de som städar.

    Rut-Knut-Tjut - Nja. Allt är liksom halvfärdigt. Men vi jobbar på det (långsamt, långsamt). Men tack :-)

    Maria - Men jag gillar grisar. Bättre än avelshundar.

    SvaraRadera
  7. Tusen Tack för rundturen! Sånt här tycker jag är perverst spännande :) Älskar klinkersväggen! Din lampa skulle jag kunna vårda, kanske vara fodervärd eller nåt, om du skulle tröttna menar jag...
    Städningen tänker jag inte ens kommentera. Jag har länge tänkt på att bjuda på en rundtur själv men här hemma tar man sig liksom inte fram bland allt bråte!
    Snajsigt kök har ni också! And I do like the sovrumstapet! Sover, hmmff, ni har ju fler ungar än vi!
    Återigen, tack för rundturen!

    SvaraRadera
  8. Är också väldigt förtjust i sånthär, fast hos andra. Såatteh. Jag bryr mig inte om bråte. Själv hoppade jag ju att visa exempelvis badrummen (ett ska renoveras pga av vattenskada, ett var fyllt med tvättställningar). Kom igen! Gör det ba!

    SvaraRadera
  9. Okej - Jag ska, ge mig lite tid bara :)

    SvaraRadera