tisdag 27 april 2010

Brieljant. (<- blev ju nästan rätt)

Dagen blev inte så horribel, trots dess dåliga start. Här kommer den, till stor del i bilder.



StorTage har börjat sova längre och längre på morgonen. Nu sex år, snart 13 eller något liknande. I morse fick jag till och med väcka honom.




En usel dag blir bättre med brie. Så är det bara (och brie er inte om att det är onyttigt).




Skrytpappan klev in och ordnade upp den kassa uppkopplingen. Han han spara alla mina alster innan det var dags för honom att åka till jobbet. Jag själv packade ihop barnen och åkte mot förskolan. Endast fem minuter tidiga idag! Jag häpnade så jag nästan drog en kallsup av regnet som föll från skyn.




Jag och Pompan svängde sedan förbi hos Skrytmormorn. Pompan lärde sig vokalerna på bokstavskudden "aaaoooo uuuuooo iiiiii ööööö". Han är så sjukt smart.



När lillräkan somnat passade jag och Skrytmormorn på att göra lite ärenden. Nu när gossen sover upp till två timmar i ett sträck hinner man göra både det ena och det andra.





Exempelvis bli besviken på att H&Ms leggings inte är självlysande, även fast det ser ut så på förpackningen (förbaskat, jag som tänkt köpa ett par och chocka barnen med att ha lysande alienben).




Åt sedan en fin lunch bestående av bland annat brie (hallå, två gånger på en dag och man mår som en briefcase... Äh, sorry, kom inte på något annat). sallad, smörgås och soltorkade tomater.




Åkte sedan och tankade. Tankar alltid för 222 kr per gång. Tyvärr var jag för okoncentrerad idag och råkade tanka till 225. Helvete! Vad göra liksom!  Fick en snabb tvångstanke om att tanka upp till 2222, men hejdade mig. Fick bita i det sura och nöja mig med den värdelösa summan (försökte fota, men då nollställde sig apparaten såklart).




Hämtade upp en StorTage och en LillLage. LillLage hade åldrats något så fruktansvärt och behövde två käppar för att ta sig framåt. Råbökigt. Lyckades i alla fall med att sätta sig vid en bänk och fika nybakta scones och varm choklad tillsammans med alla småkompisarna.


Väl hemma placerade jag fram ett av dagens inköp (skulle köpa en skål från Iittala men fick syn på denna vita pryl. Frågade kassörskan vad det var och slog till på stående fot när hon förklarade att det var en diskmedelshållare. Så sjukt nödvändig!) på diskbänken...




.. samt klädde ut LillLage till en norsk gutt. Koseligt.




Sen blev det eftermiddag och nästan kväll. Pompan gosade med de skrövliga pianopallsfåglarna tills hans ögonlock blev tunga.

Och här är vi nu. Tisdagskväll. Hade tänkt publicera morgonens inlägg, men oj, det var för provokativt. Ibland, när jag skriver saker innan 07 blir de färgade av allt för många av nattens funderingar. Ska censurera lite, sen kanske.

5 kommentarer:

  1. men du, vilken diskbänksgrej! en sån vill jag ha! vart kan man rekvirera en sådan?
    /Daniela

    SvaraRadera
  2. På cervera! Så sjukt praktiskt. Mina skurnerver började fladdra och jag förlorade all sans! Ett MÅSTE i köket.

    SvaraRadera
  3. Snygg diskbänksgrej!
    Men haha, du fick minsann med mkt brie där i inlägget, bra jobbat! I love brie. Men jag hatar att tanka. Ska nog börja göra som du, tanka för 222 kr varje gång, blir nog faktiskt lite roligare.

    SvaraRadera
  4. Dina barn, underbara! Brie, underbart gott! (Brie till vinkvällen kanske?)Fint disktjosan. MEN ska du verkligen gömma den hippaste, coolaste, dyraste diskmedelsflaskan ever?

    SvaraRadera
  5. Det var jammenmej koselig med en norsk gogutt!

    SvaraRadera