söndag 25 april 2010

En söndag i Vobblerns tecken.

Tack för hjälpen med kläderna. Det blev (som ni föreslog) den dyra. Jag försökte nöta på den (genom att sitta stilla i den och tänka "oj vad jag använder klänningen". Jag var ju utan barn kvällen till ära och således fri att bara sitta och kika) allt jag bara kunde, så att jag är berättigad en ny svindyr inom en snar framtid.

Om ett par timmar är det dags för en ny session träning för Vobbler society. Vi ska på spinning. Jag vet inte men, vi har ju liksom fokuserat på det här med vatten, så cykling känns oroväckande på något vis. Kommer vi klara uppgiften? Kommer de andra skratta åt våra badmössor? (Vi kanske kommer skippa näsklämmorna, om etiska Vobblerrådet (dvs vi) godkänner det).

Lage och Tage ska på bio med Skrytfarmor och lille Pom ska spendera dagen med sin pappa. Vid eftermiddagstid ska alla sammanstråla och susa ut mot byn för samkväm hemma hos Skrytmorfar och Skrytmormor.

Känns som att det kommer bli en toppendag. Förhoppningsvis kan även jag närvara efter spinningpasset, finns nämligen en viss (LÄS: överhängande) risk att jag blir kvar där på cykeln resten av dagen. I en spastisk position med cykelstyret krampaktigt i nävarna.

4 kommentarer:

  1. Det går nog bra, ställ in dina planer för tisdagen, det är då han kommer. Herr träningsvärk alltså...

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Det kommer nog gå alldeles strålande. Om du inte uppdaterar vet vi att du liksom hänger kvar där på cykeln.

    SvaraRadera
  3. Lycka till, jag tror det kommer gå alldeles utmärkt. Håller tummarna att du kan gå resten av veckan.

    SvaraRadera
  4. jag vill gärna ha en beskrivning om hur fröken känner sig på tisdag... jag har ett vagt minne av ondhet från min träningstid....

    SvaraRadera