fredag 16 april 2010

Blivande askungar - inte vi! Vi stannar inne. (<-- statement)

Idag skall askmolnet ha passerat så pass att vissa flygplan får lyfta från flygplatsen. Säger dom. Misstänker att det är en komplott från tobaksidustrin. De vill få oss ur huset för att sedan se oss insjukna i lungsjukdomar. Något de sedan kan skylla alla "sina" fall på. Att lungcancern kom från Island.

Annars är ju denna händelse rätt pinsamt för Islands del. Sota ner på det där viset. Man klagar på barn som kletar lera i baksätet på föräldrarnas bilar liksom, sen kommer ett helt land och förstör både miljö och infrastruktur. Snacka om rejält snedsteg. De får helt enkelt lov att skärpa sig.

Nu ska jag lägga mig raklång på golvet en stund. Vi ses.

8 kommentarer:

  1. Islänningarna har inte bidraget med mkt... Dom bidrig ju friskt till finanskrisen också genom att försätta sitt land

    Fast med "Korpen flyger" lyckades dom iaf ;)

    SvaraRadera
  2. Island är ju inte ens isigt - dom bara ljuger! Tror jag skippar det där med att flyga under ett par dar till iaf...

    SvaraRadera
  3. Jag misstänker att de råkat tutta på sin jättemajbrasa i förtid (de ska ju alltid överdriva "Hej vi har is överallt", "Vi ska drabbas värst av finanskrisen", "Vi ska ha den konstigaste sångerska" osv. Klart att de skulle ha "den största brasan" också). Nu tycker de att det blev så pinsamt att de måste skylla på en "vulkan". Alla som vet hur en vulkan ser ut, kan lätt se Hollywood-plasten i de där "utbrotten".

    SvaraRadera
  4. (titta bara på de där rykande, pysande källorna SAMT deras pyttehästar. Hemskt troligt att det är på riktigt!)

    SvaraRadera
  5. Du i morse när jag gick till bussen fick jag en begynnande förkylning. Men visst borde det vara pga askan? OMG.

    SvaraRadera
  6. Såklart! Pass auf! Stäng in er och håll andan. Det gör vi!

    SvaraRadera
  7. Du förresten....min dator här på jobbet har insett att du har en underbar blogg. Så pass mycket att den startade 62 sidor av den. Satan i gatan, tror du jag får sparken nu? Ser ju ut som jag toksurfar :)

    SvaraRadera
  8. Åh, pussa din dator från mig! Vilken fin, FIN apparat!

    Och får du sparken - kom hit och fika på dagarna! Råbra!

    SvaraRadera