lördag 10 april 2010

Jag skyller på dialekten.

Vi förbannar fredagskvällens TV-utbud klockan 20.00 och slår på Talang. Trots att vi vid vissa uppträdanden skäms så vi ylar behåller vi kanalen på. Vid ett uppträdande börjar Bert plötsligt gråta. Vi ojar oss och fnissar och blir sådär varma inombords, mannen HAR ett hjärta. Han kan bli rörd. Fantastiskt. Charlotte Perelli klappar på Bert, blir själv tårögd och tittar sedan ned mot sidan av scenen och ropar "Hit med en servett KVINNA!"

Skrytmosan: -"Men vad i hela helv.. VAD SA HON? Vände hon sig mot en assistent nere vid scenen och ropade "hit med en servett kvinna?" Det var det jävligaste! Bara för att hon sitter i en jury och trallar i melodifestivalerna ger det väl ingen rätt att behandla en annan människa på det viset! Kalla någon för KVINNA på det där viset, hon har fått storhetsvansinne. Fy säger jag bara FY! Vi byter kanal! Vi ska INTE stödja det här!"
Skrytpappan -"Fast hon sa killar. Hit med en servett killar. Till dom med kamerorna."
Skyrmamman - "... Jaha..."

4 kommentarer:

  1. Kvinna mig hit och kvinna mig dit! Det är väl inte konstigt att barnen blir som dom blir idag, med den typen av fredagstv!

    SvaraRadera
  2. Tror att hennes syster heter Kina och är stylist/make-up artist? Vi hoppas att det var henne hon ropade på så verkar hon inte lika hemsk...?

    SvaraRadera
  3. Ah! Jag googlade faktiskt namnet "Kinna" (jag är alltid VÄLDIGT ordentlig innan jag dömer ut något helt). Hittade att ngn sorts chef på tv4 hette Kinna men tänkte att "nej, Charlotte skriker nog inte så till ngn ansvarig..". Men då var jag inte så fel ute då!

    SvaraRadera