torsdag 12 november 2009

Bara som en parantes.

Ibland (eller rätt ofta) trillar jag in på bloggar där det står saker som "Ja, nu är det dags för frågestund igen". Eller "Jag hinner inte svara på alla kommentarer, så komigen, släng hit era bästa frågor så ska jag försöka svara". Frågor på vaddå? Hur löser vi Palestina - Israelkonfliken? Borde jag byta Jeans då mina gamla remsat upp sig vid hälarna så att snön klibbar fast då jag går ute. Eller kanske om det verkligen var en bra idé att klistra fast den där reflexlappen på StorTages overall. Om det liksom håller i längden och om jag nu skall tvätta overallen på 40 grader som overallappen säger, eller 30 som som står på reflexlappsinfon. Skulle dom uppskatta sånna frågor? Och VARFÖR skall jag ställa dem till Snoki, Rookie och Mamma-Bengan? De är väl inte auktoriserade frågekonsulter? Eller är dom det?

Ja. Det skulle i alla fall vara spännande om jag hade frågestund. Tror det skulle se ut ungefär såhär:

Kommer du på lunchen på fredag? Från Anita.
Hej Pom, har du några bra burkmatstips? Från Helmut.
...
Ja.. Typ så kanske. Fint tycker jag.

Nej. Frågestund är nog inget för mig. Däremot en fågelhund. Det skulle jag uppskatta. Om någon annan gick ut med den de snöigaste dagarna.

4 kommentarer:

  1. Ja Helmut hade en massa frågor, tex hur får du till den där rock'n'roll-knixen på nacken så bra Pom. Han kommer att mata frågor den dag du har frågestund.

    SvaraRadera
  2. Jag fattar vinken, inga fler frågestunder ;)

    SvaraRadera
  3. Nej Knaada. Det är bara för att jag har så få läsare som skriver kommentarer som jag bitchar om det här. Skulle inte få en enda fråga ju ;). Det kallas avundsjuka från min sida :-D

    SvaraRadera
  4. (sen är det skillnad på frågesport och frågeställningar. Frågesport är ROLIGT. Även om jag förlorade (och försökte missleda med påståenden om vattenrädsla).

    SvaraRadera