onsdag 11 november 2009

Onsdagsprat om framtiden.


"När jag blir stor ska jag bli en danskille och en ekologisk kille. På fritiden vill jag vara en ekologisk telefonman. Dom säljer ekologiska telefoner. Fast först ska jag nog bli pappa. Sen en telefongubbe."



"Jag vill bli en som jobbar på Zoo. Där ska jag ta hand om djuren, och ta extra bra hand om dem som är sjuka. På fritiden ska jag filma mig själv och göra en film om mig själv. Den ska heta Tages Hembio. I filmen ska jag resa runt i världen, fast också lite i Sverige och visa upp en massa ovanliga platser. Sen ska jag nog också kika på fåglar med fågelkikare. Kanske också titta på månen med en rymdkikare. Det är en riktigt bra hobby."

2 kommentarer:

  1. Smarta killar, du kommer att bli försörjd och omhändertagen, det är jag säker på :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jo.. Danskille. Undrar lite vad det innebär. Gärna musikal tänker jag, eller lets dance-dansare kanske. Han kanske menar instruktör på afro dance? Ekologiska telefoner låter inte så tokigt det heller.

    Vad gäller zoo-kille ställer jag mig mer tveksam då detta skulle innebära flytt från vår stad. Nej, då får han hellre bli dokumentärfilmare. Eller fågelskådare. Mina barn ska inte bo mer än 3 min bort någonsin, det skrev jag i födelsekontraktet.

    SvaraRadera