måndag 9 november 2009

Pianot.

- "Skrytpappan, jag har hittat ett piano på Blocket och jag har skickat ett mail och sagt att jag vill ha det"
- "VA? Ett piano? Vad ska vi med det till? Och var ska vi ha det?"
- "Jammen typ.. spela på. Det kan stå... ja.. men det ser vi ju när vi får hem det. Var det passar alltså..."
- "Och HUR ska vi får hem det?"
- "Med bilen såklart. Och kanske ett släp?"
- "Vet du hur tungt det är... man måste vara skitmånga för att orka bära."
- "Det såg ju jättenätt ut på bilden. 50-tal vet du. Säkert inte alls stort... Uppskattningsvis en meter högt, 20 cm djupt.. Ja, j ä t t e l i t e t . Ett pyttepiano. Det tar vi lätt på två. Lita på mig. Har jag NÅGONSIN haft fel?"

2 kommentarer:

  1. Jag hjälper givetvis till att bära, uppmuntrar denna idé till den grad att jag även kan tänka mig att betala pianot åt er.

    SvaraRadera
  2. Härligt Karin :-) Önskar att min make var lika stödjande. Men vänta bara, när han står där med en drink i handen och lyssnar till den ljuva musiken... Då kommer han att tacka mig!

    SvaraRadera