onsdag 4 november 2009

Varning!

Här kommer jag med en liten varning till allmänheten. Är det så att ni funderar på en hårklippning, uppsättning, färgning eller permanent, måste jag be er undvika Salong LillLage. Å det grövsta. Även om det inledningsvis ser bra och professionellt ut, lurar en och annan otrevlig överraskning i skuggorna.

Medan man som skönast ligger i klippsoffan (ja, man får ligga ned - jag sa ju att det såg bra ut till en början) dyker hairtool á la Duplo upp. Och det är inte positivt. Efter att frisören utbrustit "Ojdå. Den sitter visst.. fast. Skitmycket fast mamma" får man ett och annat att stå i. Och det är inte bekvämt, kan tilläggas.

Så. Sök er till annan salong. Ett litet handfast tips från Skrytmorsan denna mulna morgon.




Helt enkelt.. fel.

2 kommentarer:

  1. "Man ska inte använda hårvårdsprodukter som egentligen är tänkta som sopmaskinstillbehör. Inte ens om de är leksakssopmaskiner."

    Gammalt djungelordspråk

    SvaraRadera
  2. Ha ha. Precis så , fast med en kam, gjorde din kusin E när hon var ett par år gammal. Jag satt och pratade i telefon(väggfast)och hon kammade mig så fint. Trodde jag...Kammen satt insnurrad in till huvudsvålen och fick i det närmaste klippas bort. Icke alls så skönt längre... Hur det gick för kusinen din? Tja, hon har nog inte vågat närma sig mig med en kam sen dess. :-)

    SvaraRadera