tisdag 24 november 2009

Har närt en tjuv vid min barm!

Skrytmormorn efterlyste sin pastaslev häromdagen. Sist hon såg den lekte Pom med den på hennes köksgolv. Jag svarade att jag inte hade någon aning om var den höll hus, men tänkte lite pompöst "snälla lilla Snurrmormor, kika en gång till i din kökslåda så hittar du den säkerligen".

Idag låg denna pryl i VÅR kökslåda:


Skrytmormorns pastaslev.

Va? Pom, den lille tjuven! Hur fick han hem den? Antagligen stoppade han den i ena byxbenet. Sleven är ca 30 cm, exakt lika långt som pojkens ben. Fint uträknat.. Tyckte att han såg lite stel ut efter lunchen i torsdags.

3 kommentarer:

  1. Göm den, glöm den och förneka brottet! Vem vet, nästa gång kanske fångsten är ännu bättre ;)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också vara lite stel efter skrytmormors lunchorgier. :-) Har alltid trott att det berodde på den goda maten men misstänker nu att det kan vara nåt annat smått o gott som slunkit med. Typ chipsskålen som jag hade i mitt skafferi och undrade över hur den tagit sig dit? Vi måste tala med skrytmormor om detta så att hon inte göder oss in i nån matkoma så att vi inte längre vet vad vi gör. :-)

    SvaraRadera
  3. Anita - Se vad Knaada skrivt här ovan och känn dig nöjd! På sånt här vis kan vi få hem massor med fina grejer. Iitalafåglarna tillexempel. Med tillräckligt stor tunika så...

    SvaraRadera