onsdag 18 november 2009

Gurkmysteriet.

I eftermiddags när jag städade undan lite i köket trillade en gurkskiva ned på golvet. När jag böjde mig ned för att plocka upp den kände jag att den var *konstpaus* varm. Gurkan var jättevarm. Varm som utsidan av en kaffemugg som stått fem minuter med hett kaffe i sig. Hur i hela friden.. Jag funderade på om gurkfan legat i armhåla på mig, av värmen av döma kändes det inte helt orimligt (och hey, jag har ju feber). Men nej. En gurkskiva i armhålan borde jag väl ha känt (på allvar, visst skulle jag det?!).



Efter några minuter föll det på plats.

Den hade tryggt legat och hottat till sig under laptopen och på något vis svischat iväg under städningen.

Skönt. Det hade inte börjat regna gurkor från himlen, och det växte inget grönsaksaktigt i armhålan på mig. Allt lugnt och som vanligt.

Sov gott /Sherlock

4 kommentarer:

  1. Skönt att det löste sig så att du slipper ligga å grubbla på det där, otäckt med varma gurkor tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Återigen fiffiga saker som händer i vardagen och som är utvecklande. Borde inte alla som sitter vid sin laptop på fm. kunna värma lunchmaten under den på samma gång? Varma mackor t.ex? Känns som en klimatsmart grej som ligger rätt i tiden. :-)

    SvaraRadera
  3. Knaada - Otroligt otäckt. Kände mig som den där tjejen som sitter hemma och poppar popcorn i Scary Movie. "En grön gurka... Aaaaah! Jag springer runt och skriker i genomskinlig t-shirt!!!"

    Anita - Bra tänkt! Det här ska jag genast spinna vidare på.

    SvaraRadera
  4. *asg* Alltså ibland överträffar du dig själv med lustigheterna. Det tackar jag för. :-)

    SvaraRadera