tisdag 17 november 2009

Du kan kalla mig Nicke.

Det kanske är fult och konstigt att slänga ut siffror, men jag har funderat på en sak. Igår hade jag exempelvis nittiofyra besökare. Inte nio och inte fyra (som skulle kännas logiskt), utan nittiofyra. Vilka är ni som läser den här bloggen? Jag blir så galet nyfiken.

Hittills vet jag med någorlunda säkerhet:
Mina föräldrar = 4 st.
Grannen = 1 st.
Bror och hans dam = 2 st.
Kusiner = kanske 3 st?
Kompisar = 6 st, uppskattningsvis.
Kompisens tvillingsyster = 1st
Svärfar = 1 st.
Knaada = 1 st.
Samt bonusplatsen: Moster = 1 (för troget kommenterande)


Detta blir ca 20 stycken. Vilka är ni andra?

(Skrytpappan, om det är du som är ute och flänger med din iPhone och wi-fi.ar runt stan varje dag för att öka statistiken blir jag purken)

17 kommentarer:

  1. Jag är ganska nybliven läsare, ramlade in via någon annan blogg. Jag undrar just själv hur jag ser statistik på min egen blogg?! Uppskattar att jag har ungefär 5 läsare...

    SvaraRadera
  2. skingrar dimman till bara 72 helt okända & bekänner att jag lurkar hos dig & din kompis växa flera gånger i veckan.

    har valt att inte följa offentligt eftersom det för mig känts lite knasigt att stå med som följare hos dig när vi inte känner varandra.

    är ingen äkta bloggälskare men ramlade förbi & fortsätter komma för att din blogg är så välskriven & rolig (samt en stor dos igenkänning då har jag själv har en 16 månaders & blir så glad av att läsa om Pom). tack för att du skriver!

    SvaraRadera
  3. Är detta 94 enskilda besökare eller kan det vara så att samma personer ramlar in flera gånger om dagen för att se om något nytt skrivits? :)

    SvaraRadera
  4. Hittade den blogg av en slump. Läser och ler!! Men som sagt eftersom jag inte känner dig har jag också följt anonymt! Bra skriver du iaf!

    SvaraRadera
  5. Mig kan du räkna med. Läser oftare än jag kommenterar dock.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mrs N - Hej på dig! Jag kör med den där bloggtoppen-grejen för att se stats. Har även haft ett par andra, men eftersom att de visar (i princip) samma saker så räcker det nog med en (Eller ? Vissa har ju tre-fyra stycken.. de kanske visar olika i alla fall?) Om du förr hade fem läsare, har du sex stycken nu. Ska genast kika :) Och tack för att läser (och svarade!)

    SvaraRadera
  7. Elin - Men hejsan. Och tack. Och vad roligt att du är här och lurkar. Känns bra att ha lite så koll, så jag kan lurka tillbaka :D

    SvaraRadera
  8. Monica - Det är enskilda besökare. Det är IP-nummer som kollas. Hade 200 visningar från 94 ipnummer igår, så några (typ Skrytpappan och min mamma exempelvis) kollar flera ggr/dag.

    SvaraRadera
  9. Maria Livsnjutaren - Härligt namn! Och tack för att du läser! Jätteroligt. Även roligt att du svarade.. känns bra att ha lite koll :)

    SvaraRadera
  10. Canan! Tackar :) Jag är inte heller någon som kommenterar. Om jag inte råkar ha något vettigt att säga, men det är mycket sällan ;) Kram tillbaka.

    SvaraRadera
  11. Hittade dig idag men är redan inne för andra gången! Har lagt till dig på min iPhone nu, som för övrigt tar alldeles för mycket tid av - allt! Bloggar själv, men i det tysta och har ca 35 hemliga läsare, när jag bara berättat för två! Haha.

    Jag återkommer!

    SvaraRadera
  12. Karolina - ha, en till iPhonare :-). Sitter här själv och knappar på de små knapparna medan jag söver Pom. Sjukt nödvändig pryl! Hur som: kul att du hittade hit! :-)

    SvaraRadera
  13. Typ din brors far, min mamma och moster osv osv :)

    SvaraRadera
  14. Jag är delvis skyldig till att antalet visningar per dag är högre än antalet unika läsare. Hittade hit från "ketchupmamma" via "äh väx upp". Nu läser jag alla tre bloggar dagligen och som sagt jag är inne och spanar efter nya blogginlägg lite nu och då under dagen. Är föräldraledig och de flesta stunder jag lyckas sätta mig ner i lugn och ro hamnar jag vid datorn.

    SvaraRadera
  15. Hejsan!
    Jag är din brors flickväns mamma och jag har följt din underbara blogg sedan du började. Börjar alltid dagen på jobbet med en kopp kaffe och din blogg samt din brors. Underbar start på morgonen.

    Så välskrivet och träffande.
    /Jeanette

    SvaraRadera
  16. Hittade hit via mama.nu och blev lite hooked. En något okonventionell mamma-blogg, vilket tilltalar underteckand!

    SvaraRadera
  17. Åh, vad glad jag blir! Verkligen! Känns underligt och supertoppen på samma gång. Tänker liksom inte på att folk faktiskt läser det jag skriver ( vilket jag nog inte heller bör tänka på, får svindel!).

    SvaraRadera