tisdag 24 november 2009

Skylla i från sig.

(Morfar Ona, en av två morfäder)

LillLage - "I Ryssland behöver dom inga julklappar i år. Dom köper sina egna. Så, det blir fler julklappar till oss."
StorTage - "Nähä!"
LillLage - "Jo, för det har... Morfar Ona sagt"
StorTage - "Hörredu Lage, det där stämmer inte."
LillLage - "Jo. Eller nä. Det var morfar Ona som skojade lite med mig."


LillLage - "Man FÅR svälja tuggummin. Det säger morfar Ona."

LillLage - "Städa? Nej det är inte jag som lekt med det här, det var.. morfar Ona."

LillLage - "Man får visst två stora paket LEGO i julklapp. Det har morfar Ona sagt."

Jag tror jag måste ta mig ett snack med den där morfar Ona...

5 kommentarer:

  1. Känner den där morfarn och nu ska jag hitta på nåt spännande att lura honom med. Tycker att han förtjänat det. :-) Tror att det kan bli nåt i stil med att årets julklapp till alla Sveriges barnbarn är en minimotorcykel och de som inte får nån av sin morfar kommer att bli grymt besvikna, och ingen vill se besvikna barn på självaste julafton, så det blir till att tömma spargrisen. Ha, där fick han igen! ( Om han nu går på det när han vet att det är luriga jag som sagt det? :-)Håll tummarna.

    SvaraRadera
  2. Haha, exakt! Mycket bra idé. Eller: alla barnbarn får resor till Kanarieöarna tillsammans med sin familj.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har förstått att du bakar det mesta av "det dagliga brödet" själv. Det är samma här och jag undrar om du har lust att dela med dig av något schysst recept här på bloggen? Har bakat samma limpor ett tag nu och de små plus mannen börjar grymta om om rostatbröd på morgonen istället...

    SvaraRadera
  4. Åh, visst kan jag göra det! Återkommer i ämnet!

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Han verkar vara på barnens sida den där Ona. Akta dej!

    Trevlig blogg!

    SvaraRadera