onsdag 4 november 2009

Godmorgon Kompisar!

Inatt vakande jag kl 02 i vanlig tid. Väntade på att Pommacspluppen skulle vakna för att hungrigt och ilsket knacka mig i pannan med sin napp. Men inget hände. Pommacspluppen bara sov vidare, medan jag tittade i taket. Värdelöst av mig, men toppen av Pom som på eget beslut valt att sluta äta på nätterna (hey, två nätter i rad kallar jag medvetet val).

Lage slutade också äta vid den här tiden, medan Tage åt och åt och åt tills vi fick vänja honom av med det. Han var rejält över året och behövde verkligen inte den där extra flaskan varje natt. Kom ihåg ångesten det framkallade, att plötsligt neka honom den där maten han så gärna ville ha. Skönt att Pom löste det på eget bevåg

OBS! Vill han ha mat igen i natt, då kommer jag gråta en skvätt samt ljuga om det här för att slippa skammen över att jag så naivt trodde att två tillfällen blev en sanning.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att DU också kan sova hela natten inatt annars så finns risken att DU kommer att börja behöva nattmål medans du väntar att Pommen ska vakna , men en chokladkaka på sängbordet är ju aldrig fel som nödproviant , men ta en som smälter i munnen och inte en som smular. Ett litet tips bara från en mamma till en annan.Lycka till med nattens matrast.

    SvaraRadera
  2. Choklad och en rejäl remmo-macka. Äsch, nu VILL jag ju vakna, för ätandets skull!

    SvaraRadera