torsdag 26 november 2009

I Tid. Förbaskat mycket i tid.

Är det bara mina barn som suckande säger "är vi lite tidiga igen?" när deras mamma i snigelfart börjar åka kors och tvärs över bostadsområden? Entusiastiskt försöker jag visa "huset där min kompis mamma bodde för tio år sedan" eller "skogen som ser ut som en hatt". Barnen har genomskådat mig, de vet att allt handlar om usel tidsplanering. Jag är alltid, ALLTID tjugo minuter tidigt, till allt.

Idag ska jag inte starta bilen förens det är prick 17 minuter kvar till barnen skall vara på sin förskola. För exakt så lång tid tar det att åka dit.

Att vi då, på Skrytmammans begäran måste gå baklänges till parkeringen och sedan försöka sätta på oss bilbältet med största vantarna på behöver jag ju inte nämna för er.

4 kommentarer:

  1. Jag återkommer med Lillemans repliker när hans mamma kör cykelvägen och över stock å sten för att försöka hinna dit i tid. Hon är nämligen alltid 20 min sen.

    SvaraRadera
  2. Ah. Vi borde mötas halvvägs för perfektion.

    SvaraRadera
  3. Skrytmorsan är skrytmorfar upp i dagen :)

    SvaraRadera