måndag 2 november 2009

Veckans Lage och Tage.

LillLage och Stortage sitter vid köksbordet och leker med trolldeg.
LillLage: -"Ja *suck* vad trist vi har det. Här sitter vi och sörjer varandra" .

StorTage vill se på film och jag påpekar att de redan fått se en stund på tv idag, att det får räcka.
StorTage: "-Alltså, vi har fått se lite på Fem Myror är fler än Fyra Elefanter och eftersom att det är NOLL underhållande så tycker inte jag att det räknas".

Stortage: -"Vet ni vad jag fick se på för film hos B? Astrid! Astrid och Obelix!".

LillLage: -" Jag tycker att sexvåningshus är skithöga. Oj vad höga de är. Det har ju.. Fåse... Ja, hur många våningar har dom egentligen?".

LillLage: -"Jag vågar allting. Jag vågar till och med vara tre år."

LillLage: -"Jag önskar mig en polisstation av tomten. Han kan köpa den åt mig"
StorTage: -"Men hallå, han köper ju inte leksakerna!"
LillLage: "-Nej just ja, han bygger dom."
StorTage: -"Nej han får dem av nissarna som tillverkar dom, Tomten, han gör inget annat än att vila sig. Stackarn. Susa runt hela världen på en kväll, han orkar inget mer på hela året sen.

1 kommentar: