torsdag 19 november 2009

Besviken.

Idag är jag hejdlöst besviken på min kropp. Nej, inte för att den ändrat form på en barbapap-liknande vis efter tre graviditeter, utan över dess reaktion på vaccinationssprutan. Skrytpappan är idag helt återställd. Jag har på ett trevande och subtilt sätt försökt lirka ur honom att han i alla fall kanske är lite risig.

Skrytmorsan: -"Skrytpappan. Visst har du ont i armen idag?"
Skrytpappan: -"Nej, faktiskt inte".
Skrytmorsan: -"Vaddå, ingenting?"
Skrytpappan: -"Nej, inget alls. Känner ingenting."
Skrytmorsan: -"Inte ens om man petar på den?"
Skrytpappan: -"Nej."
Skrytmorsan: -"Men för helv.. om man slår lite då?"
Skrytpappan: -"Hallå, slå mig inte. Jag har INTE ont i armen idag!"
Skrytmorsan: -"Nähä, kanske inte det, men snarstucken är du! Det beror säkert på sprutan. Du känner dig lite sunkig idag va? Visst gör du det? Lite sjuk?"
Skrytpappan: -"..."

Jaha. Nähä. Det är bara jag som mår pyton och har ont överallt. Resten av familjen är som nyponrosor. Jag som alltid skryter över mitt otroliga immunförsvar. Förbaskat!

2 kommentarer:

  1. Ju starkare du reagerar på sprutan desto bättre immunförsvar har du.. Så förtsätt du skryta!/Åsa

    SvaraRadera
  2. Ah, är det så? Nu ska Skrytpappan allt få höra...

    SvaraRadera