torsdag 5 november 2009

Skola dö och kräkas.

Årets mamabloggare 2009 *klick*

Det vore någonting va? HA! Kan på skoj se mig själv komma upp på scenen för att ta emot priset. Med en stor skylt på magen där det står "Hej jag heter Skrytmorsan och är dövstum. Kan tyvärr inte prata, alls. Sen har jag även vrickat alla fingrar i en fruktasvärd pianoolycka så jag kan inte teckna. Så. Tack för priset, nu skall jag gå och kräkas och/eller avlida".

Ja, nu skulle jag ju aldrig i helskotta vinna ett sånt pris, men det vore festligt i alla fall. Eller ännu festligare om min bloggranne drog hem det. Då skulle jag stå och veva och heja och ropa som att det inte fanns någon morgondag. Hon är lugnt värd priset och slår lätt de nominerade.

11 kommentarer:

  1. Haha! Och tack vad söt du är. :) Jag skulle lätt kunna ta emot ett pris. Har övat råmycket i duschen. Vinner ofta schampoflaskor.
    Men jag tycker bestämt att du borde vinna. Du har ju en vinnarblogg liksom i grunden, och sen bara smäller du till med Tage/Lage-citaten och gör rent hus.

    Men vad tror du om att vi gör en kombo. Du vinner och står lite i bakgrunden med skylten så kan jag ta emot priset och tacka min familj och min regissör och min agent och alla andra (ingen nämnd, ingen glömd). Sen kan jag ha en påse i urringningen att håva upp den när du kräks. Om jag får låna bucklan varannan vecka håller jag bak håret också.

    SvaraRadera
  2. DEAL! Ska vi ringa mama och be dem ändra beslutet och nominera oss själva (underförstått då att vi även är vinnarna)?

    SvaraRadera
  3. Jag gör det på en gång. Om de inte nappar tycker jag att vi har en moma-gala som vi kan arrangera helt efter eget behag. Tror att vi har bra vinstchans isf!

    SvaraRadera
  4. Klart vi ska ha en egen mammagala(med två M -vi kan ju stava)! Vinnare och Vinnare med vinare och partaj! Det här Helmutmamman kommer att bli alla tiders!

    SvaraRadera
  5. Kollade in dom nominerade bloggarna och dom var inte alls lika bra som din, på riktigt. Bara så du vet!! Du är guld, Sara :D

    SvaraRadera
  6. Bettina - du är en riktig sötis du :) Tack :)

    SvaraRadera
  7. Klart och betart! Vad ska vi ha för ena pris då?
    Årets BÄSTA mammablogg (=bättre än Årets mammablogg) är väl en given start.

    SvaraRadera
  8. Årets Bästa MammaBlogg. Årets Coolaste Mamma. Årets Bästa Hjältemamma, Årets Bäst klädda Mamma. Årets Bästa vindrickarmamma (eller är det soc.varning pådet?). Tycker även att Knaada kan vinna några priser... Såatteh, det vore ju bra om vi fick tre priser var eller nått. Lagom när man är "Bäst Bloggarna".

    SvaraRadera
  9. Nej, bästa vindrickarmamma går bra. Herregud det är ju inte SÄMSTA vindrickarmamma. Men då tycker jag bästa godisätarmamma också borde vara en vinst. Sen behöver vi tre priser till så att vi får tre var. Hmmm. Kanske att vi har tre Årets bästa mammablogg så att det inte blir orättvist. Och så en till då... Årets fränaste mamma?

    SvaraRadera
  10. Fränaste - absolut! Kanske också flinkaste? Bästa barnklädesshopparen? Bästa fikamamman? Bästa mamma på att rapa?

    SvaraRadera
  11. JAG VILL OCKSÅ VARA MED! Men jag ser ju redan nu att jag inte har en sportslig chans!

    Har inte uträttat ett enda hjältedåd på sistone.
    Lever i mysbyxor och mössa.
    Får inte dricka vin eller andra alkoholhaltiga drycker för den delen heller.

    Jag skulle kanske vilja föreslå några till kategorier, eller kan det bli för många?

    Årets Gravidaste Preggosaurus Kubus.
    Årets Nyktraste bag-in-box-vän.
    Årets Oordnigaste controllfreak.

    SvaraRadera